Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Laz elmasından nefis kurabiye

Laz elmasından nefis kurabiye
 

Kızlar, sabahtan beri başımın etini yediler; "anne bize tatlı yap", "anne canımız tatlı çekti" ... Ben de düşündüm düşündüm ne yapabilirim diye . Meyvelikteki misssss gibi laz elmalarını görünce tamam buldum dedim. Laz elmalı kurabiye yapmaya karar verdim. Laz elması da ne? derseniz eğer yöremize özgü ekşi bir elma. Laz elması bulamazsanız diğer ekşi elmalardan da deneyebilirsiniz. Ya da tamamını tatlı elmalardan kullanıp bir parça ayva rendesiylede ekşilik verebilirsiniz.

Malzemeler:

Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı zeytinyağı
Yarım paket margarin ( oda sıcaklığında yumuşatılmış )
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta sarısı
un


Kurabiyenin içi :

4 elma ( 2 si laz elması, 2 si tatlı elma )
1, 5 su bardağı şeker
tarçın
dövülmüş fındık


Afiyet olsun !

 
Toplam blog
: 16
: 3280
Kayıt tarihi
: 07.09.07
 
 

Evliyim 3 çocuğum var. Mutfakta zaman geçirmekten çok hoşlanıyorum. Birşeyler üretim yeni tatlar eld..