Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

LED lambalardaki büyük hile

LED lambalardaki büyük hile
 

www.aliozdemir.net



Son bir - iki yılda çok yaygınlaşan LED lambalı aydınlatma gereçlerinden 3-4 farklı Uzakdoğu markasının ürününü aldım. Hassas ölçü aletleriyle akım, gerilim, güç değerlerini ölçtüm.

Tanınmamış, Uzakdoğu ülkelerinde üretilmiş LED lambaların üzerinde yazılı olan güç değerinin 4-5 katı fazla enerji tükettiğini tespit ettim.

Örneğin üzerinde 5 Watt yazan X marka bir ledli lamba 27 Watt güç çekmiştir.

Bu durumu led lamba ithalatı yapan İstanbul'daki 2 firmaya sordum. Onlar da ucuz Uzakdoğu mallarının çoğunun etiket değerlerinin yanlış olduğunu belirttiler.

Buradan halkımıza duyurmak istiyorum ki; TSE, CE, ISO kalite belgesi ve garantisi olmayan, 5-10 TL'ye satılan ledli lambalar tasarruf değil daha çok tüketim yapmaktadır.


Ali Özdemir

Eğitimci

Web         : www.aliozdemir.net

E-posta    : aozdemir53@hotmail.com

Facebook : www.facebook.com/ERDEMYAYINEVI

Twitter     : www.twitter.com/aliozdemir_net

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..