Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '06

 
Kategori
Oyuncaklar
 

Leg godt - iyi oyna

Leg godt - iyi oyna
 

Oyuncak çok önemlidir bir çocuğun hayatında. Hiç oyuncağı olmayan çocuk şanssızdır belki ama biraz yaratıcıysa kendi oyununu kendisi yaratabilir. Çok oyuncağı olan çocuksa, şanssızdır bence, çünkü her istediği önüne gelmiştir. Yaratıcılığı körelmekle kalmaz, çabuk sıkılır, tatminsiz bir insan olma ihtimali yüksektir.

Ben şanslıydım bu konuda. Yani hiç bir zaman çok oyuncağım olmadı ama hiç de oyuncaksız kalmadım. Hep amaca yönelik oyuncaklarım oldu. Lego bir numaraydı benim için. "İyi oyna" anlamına gelen "leg godt" kelimelerinin (danimarka dilinde) kısaltmasından gelmekte olduğunu öğrendim geçen gün bir internet haberinde. Gerçekten de lego torbamdan parçaları dökünce, saatlerce oyalanabilirdim. Şimdi, istediğiniz parçayı www.lego.com sitesinden siz belirleyip, o parçaya yönelik lego sipariş edebiliyorsunuz. Ayrıca, bluetoothla çalışan robot modelleri,vs varmış. Ben sadece üstüste yerleştirip, şekiller yaratıyordum. Tıp ne kadar gelişti ya rabbim!!..

"Matchbox" marka küçük arabalarım oldu. Bunları da konuşturarak (içinde insanlar varmış gibi) saatlerce oynardım. Şimdiki Çin malı arabalar gibi değil, sağlam ve pahalıydı bu arabalar. Amerikan Pazarı denen yerde bulunurdu sadece. Bazen de Kilis'ten gelirdi kaçak olarak. Ve şimdi o arabalardan 15-20 tanesi hala duruyor 25-30 sene öncesinden. İnşallah yakında doğacak çocuğum da oynayabilecek bu arabalarla. Çocuklarınızın oyuncaklarından saklayın bir-iki parçayı torununuz için. İlginç olacaktır..

Bir trenim, bir de rally pistinde yarışabilen iki arabam oldu. Bunlar dışında hatırladığım bir tabanca ve küçük askerler.

Oturduğumuz apartmandaki arkadaşlarımla da oyunlar oynardık. Gazoz kapaklarını dizer, kaygan zeminden taş parçaları savurarak vurmaya, birbirimizden kapak kazanmaya çalışırdık. Misketlerle de çok oynardık. Üçgen, zehir, kuyu, başaltı gibi isimler hatırlıyorum misket oyunlarından.

İstanbul Erenköy'de şair Sunay Akın'ın açtığı bir oyuncak müzesi var. Hala gidemedim ama fırsat bulunca gidip, oyuncak dünyasının nerelerden nerelere geldiğini görmek istiyorum.

Oyuncak önemlidir çocuğun hayatında. Yaratıcı olmak da önemlidir insan hayatında...

 
Toplam blog
: 66
: 2742
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

MBA değil ama HBA (Herşeyi Bilen Adam) yapmış birisiyim. Hemen her konuda fikrim var ama hiç fikr..