Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '16

 
Kategori
Tiyatro
 

Leonce ile Lena

Leonce ile Lena
 

Karl Georg Büchner, Leonce ile Lena' yı 1836 yılında bir yarışma için yazmış ancak başvuru tarihini kaçırdığı için oyun kendisine okunmadan geri verilmiş. Oyunun sahnede can bulmasıysa tam altmış yıl sonra olmuş. 

Oyun bir komedi olsa da aslında tiradları hüzün ve hiciv dolu. Monarşinin gülünçlüğünü anlatan bu oyun oynandığı her dönemi eleştirebilecek güçte.

Devlet Tiyatrolarının sayfasında oyun şöyle anlatılmış: Prens Leonce ile Prenses Lena… Küçük Bey kral olmak istemiyor, Küçük Hanım seveceği bir adam arzusunda.. Kaçıyorlar onları birbirleriyle evlenmek zorunda bırakan krallıklardan. Hayali bir mekanda karşılaşıyorlar, yine birbirlerine aşık oluyorlar… Prens ve Prenses olmaktan kaçtıkları bu kara masalda, prens ve prenses rollerine geri dönmek zorunda kalıyorlar.

Ben, Adana Devlet Tiyatrosu'nda izledim Leonce ile Lena'yı. Kostümler, makyaj, ışıklar ve dekor sizi çekip o masala götürüyor. Sahnenin ortasındaki çark ise insanın kendi çarkında tek başına yol alışının trajikliğini perçinliyor. 

İyi ki varsın Adana Devlet Tiyatrosu... Adana'da yaşayan tiyatro izleyicileri gerçekten çok şanslı. Bir de yeni oyunlar görsek sahnede daha mutlu olacağız. 

Oyunun Fragmanı: https://www.youtube.com/watch?v=r6UCLpm9ZkA

İyi seyirler dilerim....

 

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..