Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Leyla Erbil'le Tanıştım

Leyla Erbil'le Tanıştım
 

LEYLA ERBİL MUĞLA’DA

Hayatımın en güzel günlerinden biriydi.

20’li yaşlarda kitaplarıyla tanıştığım, 30’lu yaşlarda kendisiyle tanışmanın kısmet olduğu…

1 haftadır bu etkinliği bekliyordum.

Sonunda o gün geldi. Kızımı da yanıma alıp Üniversitenin yolunu tuttum. Kültür Merkezinde gerçekleşen etkinlikte, önce Leyla Erbil’in kitapları konuşuldu.

Hallaç(1959), Gecede(1968), Eski Sevgili(1977) öykü kitapları, Tuhaf Bir Kadın(1971), Karanlığın günü(1985), Mektup Aşkları(1988), Cüce(2001), Üç Başlı Ejderha( 2005) adlı romanları ve Zihin Kuşları(1998), Düşler Öyküler (1997), Tezer Özlü’den Leyla Erbil’e Mektuplar(1995) adlı eserleri arasında düşünce ve yorum yolculukları yapıldı.

Eserlerindeki kadın kahramanların hayata bakışları anlatıldı.

Mest olmuş bir şekilde dinledim. Kızımın kulağı konuşmalarda, gözü boyama da idi. Boyama Kitabını boyarken, özellikle anne olan karakterler hakkında konuşulduğunda boyamayı bırakıp dikkatle dinledi.

Kadın kahramanlarımın annesi hakkında konuşulurken; bir anne olarak 4, 5 yaşındaki kızımın bu kadar dikkatli bir dinleyici olması beni duygulandırdı.

Leyla Erbil sahneye çıkıp konuşmaya başladığında nefesimi tuttum. Bir kelimesini kaçırmamak için dikkat kesildim. Ama vakit gelmişti. Duygulanma süresi bitmiş, 5 dakika Elif’in ihtiyaç molası için dışarı çıkmamız gerekmiştiJ

Geri döndüğümüzde, konuşmasını merakla beklediğim Leyla Erbil 5–10 dakika sonra konuşmasını sonlandırdı. Konuşmasının tamamını dinleyemesem de; panel sonunda sohbet imkânımız oldu. Ama onun gözü Elif’teydiJ

‘Anne kitabı bana imzalasın’ isteğine karşı koyamadım ve kendisi gidip Sayın Erbil’den kendi adına imza istedi. Annem sizi çok seviyor demeyi unutmadıJ

‘Canım Elif’e mutluluklar diliyorum. Beni unutma. Leyla Erbil Mayıs 2009’

Kitaplığımın en değerli kitaplarından biri olarak kızıma bırakabileceğim güzel bir miras.

Ve vakti geldiğinde ‘Tuhaf Bir Kadın’ın imzalı kitabına sahip olmanın kıymetini daha iyi anlayacağını umuyorum.

Çok yaşa, sağlıkla yaşa Leyla Erbil!

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..