Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

 
Kategori
Ev / Bahçe
 

Leylaklar açtı !!

Leylaklar açtı !!
 

Bahçemdeki leylaklar


Ankara'nın Yenimahalle ilçesini bilir misiniz ? Yaşadığımız yer gecekondu bölgesi Karşıyaka mahallesi oraya bir km uzakta idi . Çocukken o yol bitmek tükenmezdi . Ilkokul vardı ama orta okul için Yenimahalle'ye gitmek zorunda idik . HALIDE EDİP KIZ LİSESİ . Orta okul kısmı da vardı .

Yenimahalle'de evler genellikle iki katlı ve neredeyse birbirine yapışıktı ve evlerın önündeki küçük bahçelerde genellikle leylak ağacı bulunurdu . Ne güzel açarlardı . Mis gibi de kokarlardı . Ne zevkti yürümek ... Rahmetlik annem de çok severdi renklerini ve kokularını .

Buradaki bahçemiz de güzel . Ama biraz yurda özlemin etkisi ile mi bilmiyorum ama yana yakıla leylak ağacı aradı gözlerim uzun süre . Ama yoktu .

Bir gün yürüyüş sırasında yenı yerleşim merkezlerinden bir evin bahçesinde gördüm LEYLAK AĞACINI. Salkım salkım açmıştı çicelkeri ve mis gibi de kokuyorlardı . Bir süre mola verdim orada . Ne güzel bir duyguydu . Uzun süre görmediğim bir dosta kavuşmuş gibiydim .

Sonra bır gün çicekçide küçük bir fidanını buldum . Altın bulmuşa döndüm , aldım ve hemen ektim kocaman saksıya . Bahçede yer yoktu da .

Şimdi bir değil iki leylak ağacım var . Biri pembe diğeri eflatun çıcek açıyor . Her yıl çok olmasa da açarlar . Bugünlerde hemen hepsi açtı . Yanından gecerken bile mis gibi kokularını hissetmek olanaklı .

Hele renkleri... Bakmaya doyamıyorum . Ömürleri çok uzun degil ama kısa sürede olsa benim dünyama renk getirecekler ....

Esen kalın . Sevgilerimle .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..