Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Deniz Mahsulleri
 

Lezzetli bir tabak hamsi

Lezzetli bir tabak hamsi
 

Bu akşam yemeğini hazırladığımda, her lokmayı saygıyla yemelerini rica ettim. Hala üzerime sinmiş hamsi kokuları ile yazımı yazarken kendime de ayrı bir saygı duyuyorum.

Kolay mı mis gibi çıtır çıtır kızarmış hamsi hazırlamak hele bir de yanına illaki envai çeşitte yeşillik olacak. Başka zamanlar hazır kızartılmış alıyordum ama bu akşam hazır markete gitmişken taze taze hamsileri alıp kendim hazırlayayım dedim.

Daha önce mantı tarifi verdiğimde Kayseri’li bir blog yazarımız biraz eleştirmişti, bu kez de Karadenizli blog yazarlarımız kusur bulurlarsa şimdiden affola.

Aldığım yerde balıkları temizlemedikleri için evde kendim temizlemem gerekti, zaten en büyük çile bu ki. Ya çocukluğumun hamsileri daha büyüktü, ya da bana büyük geliyordu bilmiyorum. Ama benim aldıklarım oldukça ufaklardı, nerdeyse dal gibiydiler. Zaten ilk temizlemeye başladığımda emeğe saygı diye mırıldanır olmaya başladım. Kılçıklarının da tümüyle çıkmaları gerekiyordu, çünkü sevgili oğlum ve eşim sardalya veya hamsiyi tek lokmada yemeye bayılıyorlar. O minicik hamsileri özenle temizleyip, kılçıklarını çıkarıp yıkadım. Ardından bir güzel iç kısımlarından birbirine yapıştırıp, unlayıp tepsiye sıraladım. Kızartmadan önce eserime gururla baktım, mis gibi kokuları çevreye sinerken kızarttım tüm hamsileri.

Tabi bu esnada yeşilliklerin balıkların kızartma zamanlarına uyum sağlayacak şekilde hazırlanması gerekiyordu. Önce marulları bir güzel yıkamak gerekiyor, sonra da ince ince kıymak. Şimdi çok ince kesilince vitamini kaybolur diyebilenler olacaktır, ama kıvırcık marullar illaki de ince ince doğranınca güzel oluyor. Rokalar ve ekşi kulaklar da bir gün önceden yıkandığı içi hazırdı, onları da ayrı bir tabağa hazırladım. Taze soğan ve turp eksik olmadı, limonla birlikte yerlerini aldı.

Vee sahne… önünde saygıyla eğileceğim bir tabak hazırladım ve sizler için fotoğrafını çektim, sunum için hazırlamış olduğum bu tabaktakileri de oğlum yedi.

Her kim emekle yemeğini hazırlıyor ve paylaşıyorsa önünde saygıyla eğiliyorum, sağlıkla ve afiyetle kalınız, sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..