Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '09

 
Kategori
Haber
 

Libya'ya su satacağız!

Libya'ya su satacakmışız! Ham su olarak hem de! Manavgat çayının suyunu değerlendireceğiz! Libyalılar bu amaçla tanker gemiler de yaptırmışlar.

Buna en çok ben sevindim diyebilirim!

Libyada kaldığım ikibuçuk aylık bir sürede bir bardak suyun yarısını ancak içebilmiştim! Berbat bir suyu vardı! Hep çay içerdim orada! Ve de kutu kola tabi! Ondan beridir ne kadar hararet yapsam da su içemem. Midem bulanır. Çay ve gazoz içiyorum.

Aklıma Mevlana'nın bir hikayesi geldi. Bayramlık niyetine anlatayım bari!

Yaşlı bir adam hacca niyet eylemiş! Yaya olarak yola koyulmuş. Bağdat'a yaklaştığı sırada akşam olmuş. Susuzluktan dili

damağına yapışmış bir vaziyette bakmış ki çölün ortasında çalılığa yaslanmış bir bedevi çadırı! Hemen

çadıra yanaşmış ve seslenmiş. Çadırın hanımı kapıya çıkmış.

"Evladım!" Demiş adam. "Ben Tanrı misafiriyim. Allah rızası için bir bardak su getir kızım!"

Çadırın hanımı içeri buyur etmiş yaşlı adamı ve bir tas su getirmiş. Yaşlı adam acı çöl suyunu ağzına götürdüğü anda midesi bulanmış ama ayıp olmasın diye zorla içmiş! Biraz sonra çadırın beyi gelmiş. Yaşlı adamı görünce sevinmiş!

"Hanım demek bize misafir geldi! Hadi sana zahmet (ne nazik adam!) bugün avladığım iki çöl faresini kızart da yiyelim!"

Demiş.

Yaşlı adam fare lafını duyunca az daha kusuyormuş ya; zor tutmuş kendini. Yemişler fareleri tabi!

Kahvelerini içerlerken yaşlı adam dayanamamış.

"Evladım!" Demiş. "Az ileride Bağdat gibi muhteşem bir şehir var. Suyu bal gibi. Diclesi var. Kıyılarında envai çeşit meyvesi sebzesi bitiyor! Ne diye orada yaşamazsınız da buranın çöl faresini yersiniz acı suyunu içersiniz?"

Bedevi , hanımına bakmış.

"Hanım görüyor musun?" Demiş. "Yedi içti karnını doyurdu şimdi bize kusur buluyor!"

Korkuyorum Libyalıların damak tadını değiştireceğiz!

Ham su olsa da!

Not: Herkesin bayramı kutlu olsun!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..