Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '08

 
Kategori
Siyaset
 

Liderlerin söylevlerinde daha ılımlı ve hoşgörülü yaklaşım olmalı

Liderlerin söylevlerinde daha ılımlı ve hoşgörülü yaklaşım olmalı
 

İçinde yaşadığımız toplumun bir parçası olunca , çevrenizdeki olaylar ve kişilerden etkilenmemek olanaksız oluyor.

Arkadaşın mp3 ünden bir konuşma dinliyorum.Bunu kimin söylediği pek önemli değil.Ama bir Milliyetçi parti belde başkanı olup da topluma hitap edince bu özel sayılmaz dedim ve anlamaya çalıştım ..

Milliyetçi lider bir şiir okuyor ;”Bayrakları bayrak yapan , üstündeki kandır.

Toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandır..

Bir kompozisyon ödevi olarak vermiştim ben de bu sözleri;Öğrencimin biri şöyle cevaplamıştı o zamanlar;

“Bayrağın dalgalanması için kanların dökülmesi gerekir, ve onlarla boyanır. kan kardeşimiz olur.Kız kardeşimizin gelinliği olur…ve Toprağın da vatanım olması için, altında yatmam gerekir.

Yıllar önce bir ortaokul öğrencisinin bu cevaplarını hatırlamama neden olan bu liderin sözleriydi.Kendi açımdan sevindim bir bakıma.Hafıza jimnastiği olarak su doku yapmama gerek yok demek diye düşünürken, Lider devam ediyor;

“Büyük Devlet kurmak için, büyük kan dökmek gerekir.Türk milliyetçisi olmak için de Türk olmak gerekir.Türk olsun da ister işini yapsın ister yapmasın.Bu onun bileceği iş.”

Şöyle bir ara verdim .Bu kişinin yaşı benden büyük olmasa diyeceğim eski küçük öğrencim.Demek anlayış aynı 7den yetmişe dedim..Devam ediyor söylevine;

“İtlik , İtten, Kurtluk kurttan türer.Türklük te Türkten türer”.

Yani İnsan da insandan türer .Bari bunu da ekleseydiniz diyorum.Sayısız göçmen , yurttaşlarım geliyor gözümün önüne , oradan Nazi Almanya sının tarihine , Hitleri soyu karışacak diye aşkıyla birlikte intihara götüren ve fırınlarda yakılan yok edilen soy kırımlar geliyor gözümün önüne.Eğer yazmak ihtiyacıyla silkelenmesem diyeceğim zaman tüneline girdim…

Sanki işitecekmiş gibi mp3 e söyleniyorum.Bu kafadaysanız eğer, biri çıksa , ben falan..ım size can vermiyorum , hizmet veriyorum .Ve üzerinde yaşadığınız toprakların altındaki ölülerin hepsi Türk mü..?dese…Atatürk ün emanet ettiği Cumhuriyet ve Demokrasi ve laiklik ilkelerinde ve devrimlerde sadece Milliyetçilik mi var?Halkçılık yok mu?Devrimcilik yok mu?Devletçilik yok mu..?Laiklik yok mu?dese…Böyle ayrım yaparsan oy kaydedersin dese , Demokrasi çeşitlilik ister dese…Eğer bir lider konumundaysanız, sözleriniz her kitleye hitap edebilmeli ..bence..Bu ben ve tek tür ayrımı ne ?Bir yandan Demokrasi bir yandan Teokrasi , tek cins ve ayrım ..

Neden Japonlar gibi Robot teknolojisine el atmıyorsunuz?O zaman kan yerine paslanmış tenekeleri toplardık cephelerden...Yine hayallerimden silkelendim .Mp3 ü açtım devam ediyor..söylevi liderin,

“Al Bayrak , nazlı gelindir.Gelin kırmızı değildir Al dır..!..?

Dün tv de bir sanatçımıza kına yakıldı kırmızı giymişti.Demek ondan dedim..Lider haykırıyor;

“Amentüye inanmışsınız, Sahte Türkler.”

Ay mp3 aç kapa , bozulacak .Nefes alamıyorum .Tevbee diyorum yani.Nerdeyse Amentü yü bu Arap tır diye de Kuran-Kerimi ..dilim varmıyor…İman deyince orada dururum .Ve Kitabıma asla laf söyletemem .En küçük bir harfinin bile değişmesine tahammülüm yoktur.Çünkü o harflerden değil Hurufatlar ve ahenklerle sade insanlara değil tüm kainata ve Arapça olarak indirilmiştir.Bu böyledir , Ve böyle kalacaktır.şimdi bu da örümcek kafalı denebilir.ama diğer yazılarımı okuyanlar bilir, tarafsızlığımı

Eğer bir taraf olarak demokrasinin icabında olarak ses getireceksen , bunu hizmetlerinde uygula , Neden Kelamullahı diline dolarsın diye kendimce içimi döktükten sonra mp3 ü açıyorum yine..

“Sen git , Papanın önünde poz ver, sonra da , Müslüman’ım de..ve ardından İmama sövüyor…

Ay bahanelere bakın .Elin Papası gelip benim Anıt Kabirimi ziyaret ediyor .Üstelik el bağlamıyor , el açıp dua ediyor .Bu nasıl bir ayrımcılık ve yaklaşım.Bu kadar Demokratik düzen içinde yaşarken .Çok sesliliğin farklı seslerden oluşurken , orkestrada ahenksiz çıkan bir sesin nasıl kulağa nahoş geldiğini bilmez gibi..Kendime kızıyorum .Bıraksana şu kendinle kavga etmeyi , Adamın dediklerini tarafsız dinleme .Bir de onun açısından bak..diyorum.

“Türkler.!Sahte Müslümanlardan hesap sorun!”

Bir nefes daha alıyorum.Yani şimdi bu kişinin demecine göre Türkler—Müslümanlar ayrı ayrı güreş meydanına buyurun der gibi.Hıristiyan-Müslüman , Haçlı savaşı bitti , Osmanlı –Türk ayrımı bitti .Sıra bölün de nasıl olursa olsun , sahte müslümanla Türk ayrımına mı geldi?

Lider devam ediyor , öyle kaptırmış ki nefes bile almıyor benim gibi;

“20.yüzyılda Çanakkale e, Yemende, Sarıkamışta, Geliboluda, Parmaklarının kanıyla şehit olan gençlerle…21 .ci yüzyıldaki gençler aynıdır..Böylelerinin Allah sayılarını arttırsın..!”

Bir arenada gençler geliyor gözümün önüne , gladyatör kılığında , hep birden bağırıyorlar,

“Bilmem ki bu dünyayaaa ben niye geldim?

Diğer hasım tarafta , ellerinde oyalı mendille horon tepiyor.n”Ölmeye , Ölmeye , Ölmeye geldik…!

Babamın padişahlar dönen saati geliyor yine aklıma, Sonra kafam karışıyor.Geçmişten sesler duyuyorum.Ben Osman oğluyum diyor biri ... Ben Çerkezim , Ben Kürdüm, Ben Boşnak’ım, ben ..ben ..ben

Kuran-ı Kerimdeki ayetlerin çoğuna bakıyorum.Orada “BİZ ONU ANCAK TÜM İNSANLARA HİDAYET OLSUN DİYE İNDİRDİK”

Laiklik ilkesini uyguluyorum ve asla siyaseti dine , dini de siyasete alet edenleri bundan sonra dinlemiyorum..

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..