Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '11

 
Kategori
Futbol
 

Lille-Trabzonspor: 0-0 (Makas değiştirmek, UEFA Avrupa Ligi’ne girmek)

Lille-Trabzonspor: 0-0  (Makas değiştirmek, UEFA Avrupa Ligi’ne girmek)
 



Trabzonspor'un, İnter maçıyla Avrupa’da yeşeren Şampiyonlar Ligi umudu, Lille maçıyla yine Avrupa’da söndü. Umudu yeşerten de, söndüren de İnter oldu.

İnter’in CSKA Moskova’ya yenilmesi, Trabzonspor’un Lille’i yenememesi, Avrupa yolunda makas değiştirmesine yol açtı.

Makas değiştirmeyle yol, Trabzonspor’u EUFA Avrupa Ligi’ne götürdü.

Maç/lar oynanmadan üzülen biri vardı: Trabzonspor Başkanı Sadi Şener.

Sadri Şener, medyanın ilgisizliğinden söz ediyor, “Türkiye'nin en uzak yerinden buraya 5 saat uçup geliyoruz, kimsede taktir etmiyor. Varsa yoksa derbi" diyor.

Sadri Bey, Fenerbahçe-Galatasaray derbisi varken Trabzonspor nerede, hangi takımla, hangi amaçla oynarsa oynasın geri planda kalacağını nasıl düşünemez? Futbolun “3 Büyük”ler üzerine kurulu olduğunu bilmez mi?

Bilmesine bilir de, medyaya sitem ediyor. Haklı da... Medya, takımlara eşit davranmıyor; takım taraftarlarına “müşteri” gözüyle bakmanın bir sonucu bu.

*****

Trabzonspor, Şampiyonlar Ligi serüvenin bitmesine üzülen de olmuştur, sevinen de...

Sevinenler içinde Ömer Çavuşoğlu gibi düşünenler de vardı. Çavuşoğlu, Habertürk TV’de Didem Aslan'ın sunduğu “Gün Ortası” programına katıldı, canlı yayında dedi ki:

"Kesin olaraktan Trabzon'u desteklemiyorum. Lille'i destekliyorum. Her zaman öyleydim, ama Trabzon'a çok sıcak bakardım. Fransız takımı olan PSG'nin Marsilya'nın Şampiyonlar Ligi'ne alınmaması sonrası PSG gitmedi. Niye? 'Sen benim Fransız liginde şampiyon olmuş takımı herhangi bir sebeple almama hakkın yok' dediler. Ben bunu beklerdim Trabzon'dan. Onu yapmadıktan sonra sen benim gönlümdeki Trabzon değilsin."

Olan oldu, geçmişte kalanlar artık birer “anı”...

Trabzonspor’un Avrupa serüveni, UEFA Avrupa Ligi’nde sürecek.

UEFA Avrupa Ligi’ni Trabzonspor zaten hak etmişti

*****

Trabzonspor, maç boyunca etkisizdi. Lille, yakaladığı fırsatları değerlendiremedi. Fırsatların bir bölümünde de kaleci Tolga etkiliydi.

Bir kaleci, etkiliyse, kurtarıcı rolü üstleniyorsa, takım iyi oynamıyor demektir.

Trabzonspor da öyleydi.

İnter’den toplam 4 puan alan Trabzonspor, gruptan çıkamadı.

UEFA Avrupa Ligi de hiç yoktan iyidir.

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..