Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

Limanda balıkçılarla sohbet ettik

Limanda balıkçılarla sohbet ettik
 

“Bahardan kalan bir gün” diye konuştuk 3 Ocak günü sıcak bir öğle vaktinde. Oysa bahar çok uzaklarda kalmıştı, üzerinden yaz ve güz geçmişti, üç ay sonra yenisi gelecekti.

Önce Osman’ı gördüm, abilerine benzediği için kim olduğunu anladım. Lisede Altan’ın sınıf arkadaşıymış. Yere ağların üzerine oturmuş, iki farklı renkteki ağı elindeki mekikle birleştiriyordu. Denizden, balıktan, eski yıllardan, laf lafı açtıkça ortaya çıkan tanıdık adlardan konuştuk. O çalıştı, ben fotoğraf çektim. Az sonra Ömer ve Hasan geldiler. Onları yıllardır tanırım. Bayramlarda köyde görüşürüz, limanda karşılaştıkça konuşuruz. İkisinin de iyi balıkçılar olduğunu bilirim. Onlar da ağ üzerinde çalışmaya başladılar. İkisi ağı tuttu, halatlar gerildi, ellerde mekikler çalıştı, ağlar halatlara bağlandı..

Çay içme zamanı geldiğinde balıkçı kahvesine gittik, çayımızı içtik, denizden, balıktan sohbet ettik. Karadeniz’de ağlara takılan köpek balıklarının küçük oldukları için tehlikeli olmadığını, Hazar Denizinde 10-15 kilo olan mersin balıklarının Karadeniz’de 150 kiloya kadar çıkabildiğini öğrendim. Karadeniz’de yalnızca bir kez ağlarına orkinos takıldığını anlattılar.

Denizden kalkıp havada uçan kuşun karabatak olduğunu tanıdım ama onaylatıp, doğru bildiğimden emin oldum. Suya dalıp çıkan başka deniz kuşları da vardı. Limanda kazlar, köpekler ve kediler dolaşıyorlardı.

Konukları yalnızca ben değildim, gelip sohbete katılıp gidenler oldu. Kimileri yalnızca selamlarını verip denizi seyrettiler.

Denizden ağlarına takılmış ağaçların bazılarının batmış gemilerden kaldığını söylediler. Üzerindeki siyahlıklara bakıp gemilerin yandığı sonucuna varsam da yanıldığımı öğrendim. Uzun yıllar suyun altında kalan bazı ağaçlar böyle yanmış gibi olurmuş.

Hava yavaş yavaş değişmeye başlamıştı, güneş de denize bakan evlerin arkasında kayboluyordu, izin istedim ve yamaçtaki fenere doğru yürüdüm. Fenerden aşağıya doğru baktığımda hala çalışıyorlardı. Ne zaman fırtına başladı, o zaman topladılar ağları ve limanın dışına doğru yürüdüler.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..