Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '09

 
Kategori
Pazarlama
 

Limonata da Hangi Limonata.? Cappy ve Uludağ üzerine kişisel bir yorum

Limonata da Hangi Limonata.? Cappy ve Uludağ üzerine kişisel bir yorum
 

Yıllardız buzdaolabımızın bir köşesinde her durumda varlığını sürdüren bir zattır “Limon”. Bazı şeyler vardır dikkatlice baktığınızda “saklı” bir güzellik barındırdıklarnı görürsünüz. Buna rağmen dikkatsiz bir göz bu güzelliği fark etmekten uzaktır. İşte “limon” da bu güzelliklerden biridir kanımca. Mutfağımızın olmazsa olmazı olmasına rağmen kaçımız o güzelim limonu şefkatle sarmalayıp, dikkatlice inceleyip, sağladığı mükkemler tadı için ona teşekkür edip suyunu öyle sıktık?

Limonata pek çoğumuzun çocukluğundan gelen güzel mi güzel içeceklerden biridir şüphesiz. Ne var ki Cola ve türevlerinin hızlıca pazara yayılıp, sofralarımızdaki yerini almasıyla birlikte bu gleneksel içeceğimizi arka plana gönderverdik. Yaz aylarında büfelerden içmek şansımız hala var ancak tercih edilme sırası çok geridedir. Limonatanın listelerdeki bu dramatik düşüşün sebebi, biraz önce de belirttiğim gibi ekmek kadar zaruri bir tüketim halini alan asitli içeceklerdir.

Bu yazın ortalarında bazı firmalar “yeni” bir arayış içerisine girerek, bu eski dostumuzu ele aldılar. Malzeme zaten çok başarılı, beğenisi tescillenmiş olunca, azcık reklam, azcık makyaj ve azcık promosyon ile bu eski “popstarı”mızı yeniden listelerde üst sıraya yerleştirmiş oldular. Ev limonatasının yerini tutabilecek bir ürün henüz ortada olmasa da, Cappy’nin ve Uludağ’ın limonatalarına yer vermek istedim.

Cappy:

Reklam harcamalarını bol tutan bu firma, güzelliği dikkatlice bakmadan belli olmayan limonumuzu kreatif art direktörlerine teslim etmişler. Ve ortaya resimde de görülebilen “entellektüel limon” çıktı. Ayrıca limonumuz entellektüel olmakla kalmadı çok da eğlenceli bir hale büründü. Dan ediyor, hopluyor, zıplıyor, reklam şarkısı üzel uayrlanmış, tüketicilere bir mutluluk, bir serinlik bir ayrıcalık hissi veriyor. Ne var ki limon bana göre dişidir. Yanlış algılamış olabilirim ama bu “yeni limon” erkeksi olmuş. “Beni baştan yarat” durumuyla sınırlı kalmayan firma, aynı zamanda interaktif ortamda yatırım yaparak “limonata”mıza sanal bir ev sağlamış oldu. Meraklılar aha da burda ki linki tıklayıp bakabilirler: http://www.cappylimonata.com

Cappy’nin bu çabaları sonucunda limonata gözde içecekler listesinde iyi bir sıralamada keyif çatıp para kazanadursun, bana kalırsa “tad”ı başarısız. Şişesinin şirinliğine aldanıp zevkle aldığım limonata aynı zevki içme sürecinde sağlamaktan uzak kaldı. Birincisi çok şekerli geldi, ikincisi bu şekerliğin yanında yoğun bir ekşilik söz konusydu. Boğazımı tırmaladı ve içmeye zorlandım açıkçası. Hem çok şekerli hem çok ekşi nasıl olur diye sormayın oldu işte.

Limonumuzu limonataya çeviren diğer bir marka da yılların markası “Uludağ”dır. Uludağ reklam konusunda bonkör davranmaktan uzak, geleneksel çizgisini bozmamayı tercih etti. Bu sebepledir ki raflarda arka sıralarda, gözden uzakta kalıyor. Kalıyor kalmasına da tad açısından Cappy’den daha başarılı olduğu kanısındayım. Ayrıca Uludağ şekerli ve şekersiz limonata yaparak daha geniş bir kitleyi memnun etmeyi başardı bana kalırsa. Şekerli olanı Cappy’nin limonatasına yakın ama yine de daha başarılı; şekersiz olanı ise bu üç alternatif arasında en iyi olanıdır.

Keşke Uludağ reklam ve tanıtıma daha çok bütçe ayırsa, daha çok önem verse de başarılı olan ürününün satışlarını daha da artırsa, tüketicinin aklında daha çok yer edebilse.

Limonata da hangi limonata sorusunun kişisel cevabı marka bazında Uludağ olsa da, aslında bana kalırsa en güzel limonata evde kendimizin yaptığı limonatadır. Evde limonatasını yapacak olanlara bir öneri: Limon kabuklarını rendeleyip içie katın, göreceksiniz tadı harika olacaktır.

www.gabrielaolaru.com

www.cosmoturk.com

www.turuncutime.com

 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..