Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Limonata Üretimi

Limonata Üretimi
 

Yaz mevsiminin tam da göbeğinde olduğumuz şu günlerde soğuk yiyecek ve içeceklere olan ilgi gittikçe artmaya başladı. Hatta insanlar bir yere gittiğinde, ilk oturduğunda gözleri “Üstüme soğuk bir şeyler at allah aşkına.“ diyormuş gibi bakıyor. Misafiriniz geldiğinde de hoş geldin demeden önce bir bardak su vermenizde fayda var, çok sıcak değil mi ya? Temmuzdan bildiriyorum.  Soğuk bir şeyler… diye düşünürken ve tekrar düşünürken bende kapı hep aynı yere çıkıyor. Sizce nereye? 

Tabi ki Limonata!
Soğuk tüketim ürünlerinin hepsinin yeri ayrı ama limonata biraz daha torpilli gözümde. Diğerlerine göre biraz daha ferahlatıyor kabul edelim. Kültürümüzde var bir kere, severiz. İçmeden önce el yapımı isteyen tüketiciler de var ambalajlı sevenler de var.  Siz kadın tüketiciler bilirsiniz yapımını da, erkekler de az çok bilir sanki içinde ne var, nasıl yapılıyor sorularının cevabını. Erkek iç sesi : ( İçinde limon var.)  Şaka bir yana bilinmeyecek bir üretim değil, önemli olan kullanılan malzemelerin miktarı. Açıkçası kendim yapmayı pek denemedim, farklı malzemeler ve oranlar kullanarak yapanlar mevcut. Genelleme yaparsak, limon, su, toz şeker ve limon dilimleri kullanılıyor. Limon kabukları toz şeker ile karıştırıldıktan sonra  şeker, su ve limon suyu ekleniyor. Ardından soğutuluyor ve isteğe göre süzülüyor. En başta da dediğim gibi mesele oranlarda ya da isteğe göre nanesinin portakalının da eklenmesinde. Keyfin nasıl isterse…  Çilekli, fesleğenli, karpuzlu, baharatlısı bile oluyor. Gelelim biraz daha bilimsel kısmına,  meyve ve meyve suyu  %6-30 oranında olması, şeker oranının ise  %8 ‘in altında olmaması uygun görülüyormuş. 

Dersen ki “ Uzatma kızım, ben uygununu anlamam çok sıcak, üstüme limonata at. “ ona da bir şey demem sevgili okur. Sonra da üstüne desen ki “  Şu soğuk tüketim ürünler artsın “ dersen, yine haklısın. Sizler için şu piyasayı yakından araştırmaya devam edeceğim, merak etmeyin yanınızdayım. Hazır konu açılmışken benim de sizden bir ricam olacak ama, hani biz serinlemeye çalışıyoruz ya? Hayvanlar bunu bize söyleyemiyor, dilleri yok.  Her esnafımız kapısına bir kap su bıraksa, her evimiz bahçesine ya da kapısının önüne bir kap su koysa susuz bir hayvan kalmaz yeryüzünde. Haydi şimdi yazıyı okuduktan sonra hep birlikte bir kap su koyalım.

Okurlarımdan rica ediyorum.

Sağlıkla Kalın!

Not:  “ Limonata yazıyı okusa şımarır. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..