Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '08

 
Kategori
Eğitim
 

Lise 3 yılda bitirilebilecekmiş

Lise 3 yılda bitirilebilecekmiş
 

Komik... Komik olan şu anda Milli Eğitim Bakanlığı’nda verilen kararlar. Ustaların komedileri kahkahayla güldürür, Milli Eğitim Bakanlığı’nın komedileri ise acı acı güldürüyor.

Liseyi 4 yıl yaptılar, aklımıza yattı... Aradan henüz 3 yıl geçmişken Milli Eğitimde biriler çıkmış, başarılı öğrencilerin liseyi 3 yılda bitirebilecekleri bir model üzerinde çalıştıklarını açıklamışlar (1).

“Eeeeee, madem 3 yılda oluyordu bu iş, ne diye 4 yıla çıkardınız?” diye bize sormazlar mı, diye bir soru aklınızdan geçmedi mi?

10. ve 11. sınıflarda tüm derslerinin ortalaması 90 ve üzerinde olan öğrenciler 11. sınıfta 12. sınıf sınavlarına girebilecekmiş. O sınavları verince 3 yılda mezun olacaklarmış.

“Madem 12. sınıf dersleri öğretmensiz öğrenilebiliyormuş, diğer sınıflarda öğretmene ne gerek var?” diye bize sormazlar mı, diye bir soru aklınızdan geçmedi mi?

“Hem 11. sınıf, hem de 12. sınıf sınavlarına giren bir öğrencinin 11. sınıf derslerine girecek zamanı kalacak mı?” diye düşündünüz mü?

“Bir okuldaki 90’nın elma, diğer okuldaki 90’nın armut olduğunu” hala öğrenemediniz mi? “Bir lisedeki başarılı öğrencileri tek bir notu kıt öğretmenin bile bu sistem dışına çıkartabileceği” hiç aklınıza gelmedi mi?

“Başarılı öğrenciler okulu 1 yıl önce bitirip ertesi yıl rahat rahat dersaneye gitsinler” düşüncenizi açıkça söyleyemediğiniz için bu modeli ortaya attığınızın çok kolay anlaşılacağı aklınıza gelmedi mi?

Bu bir oyundur, tüm eğitim sistemini dersane hegemonyası altına alma oyununun son perdesidir. Lütfen, işleri iyice arap saçına çevirmeden vazgeçiniz.

Bu oyunun daha önceki perdelerini yıllardır izliyoruz:

1 OKS yerine, adını SBS yaparak 3 OKS yaratmadınız mı? Bununla, eskiden ilöğretimde yalnızca 1 yıl dersaneye giden öğrenciyi 3-4 yıl dersaneye bağlamadınız mı?

Anadolu Liselerini sıradan liseler düzeyine indirme çabanızla (bunu henüz tam olarak başaramadınız) özel okullara açık destek vermediniz mi?

Hem ilköğretimin hem de lisenin son sınıflarında öğrencilerin kitlesel olarak aldıkları sahte sağlık raporlarına göz yumduğunuzu bilmeyen kaldı mı? Bu göz yummanın etik çöküntünün başlangıcı olduğunun farkında değil misiniz?

Çözümü biliyorum.

1. Milli Eğitim Bakanlığı feshedilsin.

2. Yeni bir bakanlık kurulsun, adı da eskisiyle karışmaması için, örneğin, “Ulusal Eğitim-Öğretim Bakanlığı” olsun.

3. Yeni bakanlıkta bakandan müdüre kadar eski yöneticilerden bir kişi bile yönetici olarak görev almasın.

Bu çözüm önerisi şaka falan değildir ve başka da çözüm yoktur.

Son olarak bir soru soruyorum, ülkemizde dersanelerin yüzde kaçı, özel okulların yüzde kaçı tarikatların veya cemaatlerin denetimindedir?

Öğrencileri dersanelere ve özel okullara yönlendirme çabası son 5 yıldır bu kadar artmışsa bunun bir nedeni vardır.

(1) Başarılı öğrenciye erken mezuniyet (TRT 27-5-2008): http://www.trt.net.tr/wwwtrt/hdevam.aspx?hid=202815&k=1

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..