Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Lise son sınıflar boşaldı...

Lise son sınıflar boşaldı...
 

YGS'ye hazırlık için lise son sınıf öğrencileri usulsüz heyet raporları alıyor.Alamayanlarsa mağdur.


Milli Eğitim Bakanı Sayın Nimet Çubukçu ve görevlilerine açık mektubumdur. 

Sayın MEB yetkilisi,  

Bu yazımda amaç, herhangi bir bilgi veya belge istemi değil, lise son sınıflarda mevcut durumun sakıncalarını bildirmek ve geçen yıl yapılan bir işlemin bu yıl biraz daha öne alınarak yapılmasıdır. Bireysel çözüm değil genel bir çözüm talebidir. 

Ocak ayının ortalarında bulunduğumuz şu günlerde Ankara'da lise son sınıfları adeta boşalmış durumdadır. Sınıflarda 6-10 öğrenci ya var, ya da o kadar da yok. Buna karşın sınavlar mevcut öğrencilerle yapılıyor. Çocuklar üniversiteye hazırlık ortamında okul dışında daha iyi hazırlandıkları inancıyla kendilerine olmadık hastalık teşhisleri koydurup heyet raporu alıyorlar.Alamayan, ailesi dürüst olanlar adeta cezalı duruma düşüyorlar. YGS'de sorumlu olmayacakları derslerin sınavlarına hazırlanmak ve zamanlarını buna harcamak durumundalar. Liselerde heyet raporu almış öğrenciler aldıkları bir tek notla karne alırken, devam edenler katıldıkları sınavlarda ortalamalarını düşürme riski taşıyorlar. Son sınıfların boşalması üzerine kurslar da öğrenci talebiyle programlarını değiştirmek durumuna geldiler. Okul saatlerinde kurs konuluyor ve okula gidenler bu derslerden de mahrum kalıyorlar. Bunun ezikliğini hissediyorlar. 

Konunun başka bir yönü, sağlam çocuklara sağlık kurumlarından "kolu kırıldı, bacağı kırıldı, Akciğeri su topladı" gibi uyduruk raporların veriliyor olması. Düzgün bir veli nasıl doktora gidip "çocuğuma böyle bir heyet raporu istiyorum" diyebilir. Bir takım mekanizmalar kurulmuş ve özel sağlık kurumlarının 100-200 TL gibi rakamlarla öğrenciyi görmeden bile rapor verebildikleri söyleniyor. Eğitimdeki bu dengesiz yarış, sağlık sektörünü de bozuyor. 

Çözüm için önerim ve talebim şu... Geçen yıl 25 Şubat' ta Sayın Bakan Nimet Çubukçu bir genelge yayınlayarak (YGS) ye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sağlık raporu almak yerine velilerinin başvurması halinde toplam 25 güne kadar izin verilmesini kararlaştırmıştı. Böylece 45 günlük raporsuz devamsızlık hakkı doğmuştu.Bu yıl YGS öne alınıp 27 Mart' ta yapılacağına göre bu genelgenin de bu yıl da yayınlanması ve erkene alınarak yapılmasını diliyorum. 

Ayrıca bakanlık bir basın duyurusu ile Sağlık bakanlığı ile istişare edilerek öğrenci heyet raporlarının inceleneceğini ve haksızca para karşılığı verenlerin takibata uğrayacağını bildirirlerse bir ölçü de olsa önlenebilecektir. 

İnanınız çocuklarımızla gergin durumdayız. Usulsüzlük yapamadığımız için beceriksiz anne babalar olmak durumundayız. Kolay değil, herkes geleceğini çizmek istiyor.Adil bir yönetim ve değerlendirme, emeklerinin boşa gitmemesini istiyor. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığının yapabilecekleri olması gerek. 

Saygılarımla... 

Bu mektubu Bakana yazmak istedim, maalesef hiç bir yerde eposta adresi yoktu. MEB web sayfasında bilgi edinme kanununa göre dilek-istek şikayet sayfasından göndermek istedim. Tüm prosedürü yaptığım halde maalesef işlem gerçekleşmedi, gönderilemedi. Galiba sayfa bozuktu.".eğitim.gov.tr"da da aynı şey oldu. "Mesajınız gönderilememiştir tekrar deneyin" deniyor. Hem de defalarca... Maalesef edevlet projesi ancak bu kadar işliyor. Sonunda Ortaöğrenim Genel Müdürlüğüne bir eposta atabildim. Ama ondan da fazla umutlu değilim. Bir memurun insafına kalmıştır. Bu nedenle en sağlam ifade aracı olarak MB' yi gördüm. Bir de Abbas Güçlü' ye yazacağım. Bakalım kalemi ve soyadı kadar okur etkileşimi de güçlü mü? 

 
Toplam blog
: 61
: 25799
Kayıt tarihi
: 09.07.08
 
 

Ankara'da yaşayan Afyon doğumlu, Gazetecilik Halkla İlişkiler Radyo-TV bölümü mezunuyum.. Kamuda ..