Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '09

 
Kategori
Eğitim
 

Lisede Ergenekon anketi...

Lisede Ergenekon anketi...
 

İşte 6.5 yıldan beri uygulanan politikalar sonucunda gelinen nokta!

İktidarın yıllardan beri bıkıp usanmadan uyguladığı kadrolaşma ve Araplaştırma politikası sonucunda, ülkemizin geldiği durum ve Milli Eğitimimizin yönetimindeki okulların ilgi alanı!

Siyasallaşmanın had safhaya ulaştığı bu dönemin, ne zaman telafi edilebileceği, ülkemizde kurulmak istenilen Ilımlı İslam modeline katkısının ne olacağı ile ilgili bilimsel hiçbir araştırma ve makalenin yayınlanmadığı böylesi bir dönemde, okul yöneticilerinin bu kadar siyasi davranmasının nedeni ne olabilir?

Neden bahsettiğimi gerçekten merak ettiyseniz, gazetelere yansıyan şu küçücük habere bir bakalım.

Konya’nın Ereğli ilçesindeki İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi’nin resmi internet sitesinde Ergenekon adlı bir örgütün varlığına inanıyor musunuz? ve ‘Sizce başörtüsü serbest olmalı mı?’ anketleri yapılmış.

Konya Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, okulların resmi internet sitelerinde bu tür anketlerin yasak olduğunu, konuyla ilgili inceleme başlatacaklarını söylemişler.

Hani bizim ülkemizde gelenektir ya. Her basına yansıyan olay sonra bir soruşturma başlatılır, iki-üç gün içinde konu unutulunca, soruşturmada rafa kalkar sanıyorum öylesi bir soruşturma!

Gelin birazda bu yapılan anketin sonuçları üzerinde duralım.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından okula tahsis edilen ‘ivrizaol.k12.tr’ adlı sitenin ‘anketler’ bölümünde, ‘Ergenekon adlı bir örgütün varlığına inanıyor musunuz?’ başlığıyla düzenlenen ankete 545 kişi oy vermiş.

Bu kişilerden 319’u ‘Hayır inanmıyorum’, 76’sı ‘Evet inanıyorum’, 150’si de ‘Olabilir, bilemiyorum’ şıklarını işaretlemişler.

Sitedeki ‘Sizce Başörtüsü Serbest Olmalı mı?’ başlıklı ankette de 646 kişi oy vermiş.

Ankette katılan 429 kişi başörtüsünün serbest olması yönünde, 188 kişi serbest olmaması gerektiği yönünde oy kullanmış. 11 kişi emin olmadığını belirtirken, 18 kişi de ‘Bana ne, ben örtmüyorum’ demiş.

Sitenin ‘anketler’ bölümünde ayrıca, ‘Ordumuz Irak’a girmeli mi?’, ‘Türkiye şartlarında en iyi meslek hangisi’ anketleri de bulunuyormuş.

Burada görüldüğü üzere, okula yaraşır bir tek anket var. O da Türkiye şartlarında en iyi meslek nedir?

Bu tip internet sitelerinde, böylesine anketlerin düzenlenmesi elbette yadırganmaz. Ancak böylesi bir site bir Eğitim kurumuna ait olursa, Eğitimdeki siyasallaşmanın boyutunu özellikle ortaya koyar. Böylesi bir anketin, hele hele birde Öğretmen yetiştirecek okulun sitesine konulması, gelecekte bu ülke insanını eğitecek öğretmen adaylarının daha lise çağındayken nasıl siyasete alet edildiklerini gösteren açık bir örnek!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..