Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '09

 
Kategori
Kitap
 

Liseli annem

Liseli annem
 

LİSELİ ANNEM


"Yine yeşerdi fındık dallları,
Acep ne olacak Sevinç'in halleri?"

ve

"İndim havuz başına,
Yıllık çıktı karşıma.
Lise nedir bilmezdim,
Sami sardı başıma. "

Diye mırıldanır Sevinç hanım hazırladığı YILLIĞIN kalan son bir iki cümlesini yazarken .......

Sevinç Hanım ikinci el bir bigisayar edinir. Onu kullanmayı öğrenmek için çabalarken liseye giden oğlu ona bir iş teklifi ile gelir. "YILLIK" hazırlama konusunda yardım etmesini ister. İlk anda aklına okul yıllığı dışında yıllıkla ilgili her şey gelir. Kendisi liseyi dışardan bitirdiği için yıllıkla ilgili anısı yoktur. Oğlu açıklar annesine. Evde bilgisayar olduğu için arkadaşları Sami'den yardım ister ve tabi ki Sami de annesinden.

Yemek, pasta ve börek işlerinde eline su dökülemeyen Sevinç Hanım iş teklifini kabul etmekle başına büyük bir iş aldığını sonradan anlar. Eve gelen öğrenciler, onlar için hazırlanan çörekler vs. Yüksünmez ama bazan neyapacağını bilmez haldedir.

Yıllığa eklenmesi için yazılar geldikçe öğrencilerin ilginç yanlarını görür. Bazan şaşırır. Hele oğlu Saim için yazılanlar..."Benim oğlum da neymiş." diye gururlandığı ama bazanda kaşlarının çatıldığı anlar olur.

Yıllığı büyük bir başarı ile tamamlar ve ödül bile alır.

Kitabın yazarı sayın FATMA PEKŞEN Sevinç Hanımın yaptıklarını anlatırken ilk defa duyduğum manileri ustalıkla hikayenin akışına eklemiş. Bildiğimiz şarkılar yine Sevinç Hanım'ın ruh haline uygun olarak değişmiş olarak yer almakta. Akıcı bir dille yazılmış. Bir solukta okudum.

Hikayenin içindeki bir mani:

"Kahvelerim pişti gel,
Köpükleri taştı gel,
İyi günün dostları,
Kötü günüm geçti gel."

Her zaman yanımızda bizi seven dostlarımızın olması dileğiyle...

"Liseli Annem"i sıkılmadan zevkle okudum. Kitabı yollayan dostuma teşekkür borçluyum.

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..