Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '11

 
Kategori
Okullar
 

Liseli Furkan Örnek ile ..

İstanbul Göztepe İhsan Kurşunoğlu Anadolu Lisesi öğrencisi hemşehrimiz Furkan Örnek: “Anadolu lisesini kazanmak yetmez bu okulu başarıyla tamamlayarak güzel meslek sahibi olmamız da önemli.”

Öğrenciler ile röportajlar yapmaya devam etmekteyiz. Bazen Tokat'a tatil için gelen öğrencilere rastlamaktayım. Onlarda bu çalışmamı duyunca “Bizimle de yapsana” diyorlar. Bende onları kırmayarak yapıyorum. Sonunda onların özgüveni artmakta kendilerine güven gelmekte.

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okulları okudunuz?

FURKAN ÖRNEK- Ben Furkan Örnek. 25 Eylül 1995 Tokat Zile doğumluyum. 6 yaşıma kadar Erzincan’da yaşadım. Babamın tayini İstanbul’a çıkınca İstanbul’â taşındık. İlköğretimi Ülkü Bora İlköğretim Okulunda tamamladım. O zamanlar SBS sınav sistemi vardı. Bende 7. ve 8. sınıflarda sınava girdim. Göztepe İhsan Kurşunoğlu Anadolu Lisesini kazandım. Şu anda 3. sınıfa geçmiş bulunmaktayım.

SORU- Neden Anadolu Lisesini tercih ettiniz? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

FURKAN ÖRNEK- Anadolu Lisesini seçmemin sebebi eğitimlerinin iyi olması ve üniversiteye kazandırdıkları öğrencilerin çok olması. Hedefim Anadolu Lisesi kazanmaktı. Bunu başardım. Eğitimimi iyi bir şekilde tamamlayıp iyi bir üniversite kazanmak istiyorum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların bu çabalarınıza bakış açısı nasıldır?

FURKAN ÖRNEK- 4 kişilik bir aileyiz. Babam memur. Annem ev hanımı. Kardeşim ise İlköğretim 7. sınıfta okuyor. Bugünlere gelmemde ailemin katkısı çok büyüktür. Onların yeri ve önemi benim için çok büyüktür.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın sizin gelişiminize ne kadar katkısı oldu bugüne kadar?

FURKAN ÖRNEK – Zaman buldukça kitap okuyorum. Özellikle roman ve şiir kitapları okuyorum. Bu kitaplar benim hitap yeteneğimi artırıyor. Bu kitaplar daha iyi düşünmemi sağlıyor.

SORU- Arkadaş kimdir? Arkadaş seçimi senin için ne ifade etmektedir?

FURKAN ÖRNEK- Bence arkadaş kardeş demektir. Arkadaş seçerken hem kendi çevremize hem de arkadaşlarımızın çevresine dikkat etmeliyiz. Çünkü geleceğimizde arkadaşlarımızın etkisi çok büyüktür.

SORU- YGS LYS sınav sistemini nasıl buluyorsunuz? Bu sınava sizin önerileriniz nedir?

FURKAN ÖRNEK- Bence eski sınav sistemine nazaran daha iyi olmuş. İlerde sınav sisteminin daha iyi ve yerine oturmasını isterim. Her sene sınav sisteminin değişmesi çalışma düzenimizi etkiliyor.

SORU- Lise Gençliğinin genel sorunları neler ve çözüm yolları sizce nedir?

FURKAN ÖRNEK- Lise öğrencilerinin genel sorunları lise bittikten sonra üniversite kazanır mıyım? Gelecekte iş bulur muyum gibi sorunlardır. Bence daha çok üniversite ve daha çok iş imkanı sunulmalıdır.

SORU- Üniversitede hangi bölüm okumak istemektesiniz? Hangi mesleği yapmak istemektesiniz?

FURKAN ÖRNEK- Üniversitede inşaat mühendisliği okumak istiyorum. Boğaziçi Üniversitesinde okumak isterim. Üniversiteyi tamamladıktan sonra mesleğimi yurt dışında yapmak istiyorum.

SORU- İşsizlik kaygısı yaşıyor musun?

FURKAN ÖRNEK- Evet. Çünkü genç nüfus çok ve iş imkanı az. Bu yüzden ilerde yurt dışında çalışmak istiyorum.

SORU- Lise öğrencileri ve üniversite öğrencileri genelde çekingen siz ise aktif öğrencisiniz iletişim kurmayı seven konuşkan bir insansınız. Bu size ilerde ne kazandıracak?

FURKAN ÖRNEK- Bence benim bu özelliğim kendimi daha iyi tanıtmamı ve kendime duyduğum güveni açıklıyor. Bu da ilerde benim iş hayatımı olumlu etkileyecektir.

SORU- Anadolu lisesini kazanmak isteyenlere neler önereceksiniz ?

FURKAN ÖRNEK- Bence önemli olan Anadolu Lisesini kazanmak değildir Kazandıktan sonra gelecek olan başarı önemlidir. Benim tavsiyem Fen Lisesi ve Anadolu Lisesi gibi güzel ve iyi okulları kazandıktan sonra çalışmayı bırakmamak çünkü asıl sınav lise bittikten sonra başlar.

SORU- Başka ne anlatacaksınız?

FURKAN ÖRNEK- İlerde sevdiğiniz mesleği yapın. O zaman hayatınızda daha başarılı olursunuz .

Teşekkür ediyorum.

TURAN YALÇIN-TOKAT  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..