Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Liseyi bitirmek

Liseyi bitirmek
 

Kizim ikinci sirada ortada eli ile zafer isareti yapiyor


İlkokulda üç yıllık kurs ardından girdiği özel okul sınavını kazanan kızım bu yıl liseyi bitirdi . Yüzyillik geçmişi olan bir okul . Misyon okulu. Dini eğitim görmüyorlar ama her sabah derse girmeden önce Budha icin dua edip yaşadıkları için minnet duygularını dile getiren bir dizi duayı okuyorlardı .

Okul kurallari kati . Okul formasi krala uygun giyilmek zorunda . Renkli kaskol vs yok sac uzunlugu omuz hizasinda ise toplamak zorundalar . Okul donusu dogrudan eve gitmeleri gerek . Istasyonda vs de yiyecek icecek yasak .

Ilk yildi. Kizim ve arkadasi icecek almislar . Birisi yaklasmis . "Siz Otani Kouto (ortaokul ve lise birlikte ) ogrencisiniz degil mi ?" diye sormus . Kimlik gosterirken cuzdandan dusen biletten sehir merkezine de gittikleri anlasilmis . Eve telefon . Ogretmen eve kadar geldi . Yaptigi hareketten dolayi pismanlik duydugunu bildiren bir mektubu hem kizim hem de biz imzaladik . Aslinda ben once itiraz ettim imzalamam diye . Cunku ben yoneltmedim aksine okul kurallarina uymasi icin surekli uyarmakta idim . Sonucta imzaladim tabi .

Evden trenle 45 dakika ve ondan sonra 20 dakika yuruyusle ulasilan okul . Alti yil .... Basketbol oynadi . Sabah ilk trenle okula gittigi oldu . Eve aksam donuste yorgunluktan bitap uyuyakaliyordu. Ders calisamadigi icin uzuluyordum . Basketbolu birakmakla tehdit edince ders calismaya basladi . Zamanim oldukca okul faaliyetlerine katildim , basketbol maclarini izlemeye gittim .

Ozel okul okunca mali yuku de fazla idi ama en azindan ogretmenlerin gozetiminde fazla delilik yapmadan bitirdi okulu diyecegim ama kac defa aglayarak kardeslerimi arayip "Ben bu kizla nasil bas edecegim ?" diye sordugum oldu .Bir cok anne baba gibi biz cocuklarimiza gore cagin gerisindeyiz :(

Lise sonun ikinci doneminde universite secimi icin arastirmalar ..Buradaki sistemde derlerde belli basariyi gosteren ogrenciler merkezi sistem sinavindan biraz daha girmesi kolay ozel universitelerin kontenjanindan yararlanip rapor yazarak , simdiye dek katildigi sosyal faaaliyetlerin listesini hazirlayarak sozlu sinavla universiteye girebiliyorlar .
Devlet universiteleri de parali ancak ozeller onun iki kati bazan daha fazla . Varlikli degiliz ama disimizden tirnagimizdan artirip ozel universitede egitim gormesini yegledik . Merkezi sistemle devlet universitesine gitmek cok ama cok zor . Tabi bolumune gore de degisiyor okul masrafi .

Gidecegi universite belli oldu iki ay once ve dun de lise mezuniyet torenine katildik . Cok duzenli bir torendi . Toren sonrasi yildiz sayisi 4 civarinda olan bir otelde isteyen velilerin katildigi ogretmenlerin davet edildigi bir parti vardi . Benim kiz organizasyon komitesinde idi. Ogrencilerden sarki soyleyenler dans edenler oldu ama kilik kiyafetleri okulun onerdigi sekilde ciddi idi. Kizim da iki arkadasi ile sarki soyleyip dans etti. Cok sirinlerdi . Okul muduru ile resim cektirirken mudire hanim da ayni seyi soylemis .

Tabi resim cekmek vedalasmak ...uzun sure aldi. Kizim biraz daha orada kalip arkadaslari ile donmek isteyince ben de eve birlikte donmeyi onerince aramizda soguk ruzgarlar esti :(( Yasadigimiz yer sehir merkezine uzak . arkadaslarinin bir cogu merkeze yakin . O nedenle zamaninda ayrilmak istemistim . Bir gunluk gerginlikten sonra bu yaziyi yazdigim siralarda biraz aramiz duzeldi . Aksam yemegini hazirladi ben calisirken .

Universitede ders yili nisanda baslayacak . O zamana kadar part time calisip biraz para biriktirmesi gerekiyor . Gelecek ay mezuniyet sonraki geziye arkadaslari ile gidecek . Japonya'nin guney ucundaki adalardan biri OKINAWA ya gidecekler . Ucakla uc saat .

Bundan sonra yaklasik iki bucuk saat uzakliktaki universiteye gitmek durumunda . Aslinda oda kiralayip tek basina yasamak istiyor ama en azindan bir yil gidip gelsin istiyoruz .

Cocuklar goz acip kapayana kadar buyuduler , bir gun kus olup yuvadan ucup gidecekler canlari sagolsun . Mutlu olsunlar yeter . Ben kendi cocuklarim kadar refah icinde buyumedim , mezuniyet torenimiz bile olmamisti universiteyi bitirince . Simdilerde cocuklar bizden daha mi sansli dersiniz ?

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..