Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Lö kediler

İş dönüşü evde yorgun, argın bilgisayarın başına çöktüm, ellerim klavyenin üstünde ancak bende takmaklarımın ucunu kımıldatacak takat yok, zihnim bile bomboş.

Anılar, anılar, hatıralar ve şiirler bir anda hücum ettiler, ancak bu gün sizlere bambaşka birey anlatmak istiyorum. Yaşanmış bir fıkra, rahmetlik babamdan öğrendiğim bir fıkra...

Üç arkadaş o sene Fıransızcadan ikmale kalmıştık, koca okulda bizden başka ikmale kalan olmadığından kurul üçümüzü birden içeri almıştı,

Ahmedi epey sıktıktan sonra

-At koştu, koştu suya düştü boğuldu, bu kelimeyi Fıransızcaya çevir oğlum, Ahmet bir süre düşündü cevap

_Dıgıdık, dıgıdık culup bom gulu, gulu muallimler sesizce gülüyorlardı.

İlhan boncuk, boncuk ter içinde kurulun sorularına cevap vermeye çalışıyordu

-Kediler bacadan düştüler, bu kelimeyi Fıransızcaya çevir evladım,

_lö kediler döle bacadan düştüler, kuruldaki gülüşmeler çoğalmıştı.

Sıra bende idi, bu sene muhakkak geçmem gerektiğinden çok çalışmış hatta mahallemizdeki muallimden yardım dahi almıştım, sorulara kolaylıkla cevaplar veriyordum, muallim bey sınıf hocamıza dönerek

- Bunun durumu iyi diyince

- Ezberlemiş efendim, Naili oğlum birde 10 a kadar say bakalım

- Yazması okuması benden saymasıda sizden olsu ,

Gülüşmeler kahkahaya dönüşmüştü.

Zannedersem dünkü kazadaki kırız masasının başında bulunanları’nda yabancı dili bu kadarda yanlarına bir tercüman almayı akıl edemediler mi?

Dokuz ölü vermişiz, dokuz aileye ateş düşmüş yakmış ucuz kurtulduk nasıl?

Pahalı olması için sayının kaça çıkması lazımdı?

Bir sene önce Isparta da 57 ölü vermiş o zamanda ucuz kurtulduk denmişti .

Bunun pahalısı nasıl oluyor?

Kızım bundan yaklaşık dört yıl önce bir trafik kazası geçirmişti biz halan daha bunu yaşıyoruz, her şey söylenilenler kadar kolay deyil, davalar dahi yıllarca sürüyor.

Kazada ailelerini kaybedenlere baş sağlığı dilerim

ERBABI

 
Toplam blog
: 72
: 727
Kayıt tarihi
: 22.04.08
 
 

1956 Erzurum dogumluyum. 46 Yıldır İzmir'de yaşıyorum. Uzun süredir Milliyet blog'u takip etmekteyim..