Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '08

 
Kategori
Dilbilim
 

Lodos fırtınası

Lodos fırtınası
 

Eskiden ya "lodos" ya da "şiddetli lodos" denilirdi rüzgarın durumuna göre. Şimdilerde televizyonlar "lodos fırtınası" demeye başladılar.

TDK 3 anlam vermiş "lodos" için:

1. Güneyden veya güneybatıdan esen ve bazen de yağış getiren yerel rüzgâr, kaba yel, boz yel:
2. Bu rüzgârın estiği gün veya zaman:
3. Güney yönü.

Eskiden “Lodos fırtınası” denildiğini anımsamıyorum. Yakın zamanlarda televizyonlarda hava durumunda duymaya başlayınca dil sürçmesi olduğunu sanmıştım. Son zamanlarda haberlerin ve hava durumlarının vazgeçilmez kalıplarından biri oldu.

Google'da aradım:

“Lodos”: 1.270.000
“Şiddetli lodos”: 27.500
“Kuvvetli lodos”: 7.700
“Lodos fırtınası”: 18.600

Bu sayılardan “Lodos fırtınası” kullanımının azımsanmayacak sayıda olduğu düşünülebilir. Sık kullanılsa da “Lodos fırtınası” duyduğumda kulağımı tırmalıyor.

Devlet Meteoroloji İşleri’nin örün (web) sayfasına baktım ve bugünden bir haber buldum (1). Haberin başlığı “Bodrum-Anamur arasında denizlerimizde GÜNBATISI VE LODOSTAN FIRTINA BEKLENİYOR” şeklinde atılmış.

Google’dan “lodostan fırtına” aradım ve yok denilecek kadar az (130) kayıt bulundu. Oysa benim kulağımı hiç tırmalamamıştı “lodostan fırtına”...

Sizce hangisi doğru:
-Şiddetli lodos
-Kuvvetli lodos
-Lodos fırtınası
-Lodostan fırtına

(1) http://www.meteoroloji.gov.tr/2006/tahmin/tahmin-uyarigoster.aspx?sN=8010815

Ankara, 25 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..