Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TULIN CEKMECELIGIL

http://blog.milliyet.com.tr/

14 Ocak '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Lokum pırasa

Lokum pırasa
 

Refika’yı devamlı izlerim, tariflerini de severim. Geçenlerde okuyup, deneyeceklerim listesine aldığım Lokum Pırasa’yı yaptım bu pazar. Ben beğendim, siz de deneyin derim.

Ufak birkaç değişikliklerle bildiğimiz ve sevdiğimiz zeytinyağlı pırasa farklı bir lezzeti var. Bu da unlu meyane, sarımsak ve maydanozdan kaynaklanıyor.

Refika, limon koymamış ama ben pırasadaki ekşi tadı aradım ve inmeye yakın yarım limon suyu ekledim. İşte tarifi...

Malzemeler

½ kg pırasa

1 adet soğan

7 çorba kaşığı zeytinyağı

1 adet havuç

3 diş sarımsak

1 tatlı kaşığı toz şeker

1 çorba kaşığı un

10-12 dal maydanoz

Tuz

½ limon suyu

Soğanı piyazlık doğrayarak 6 çorba kaşığı zeytinyağı ile birlikte tencereye alın ve hafifçe kavurun. Sonra sırayla, ince doğranmış üç diş sarımsağı, soyup halka halka doğradığınız havuçları ekleyip 1-2 dakika soteleyin. Temizlediğiniz pırasayı da verev doğrayarak tencereye ekleyin ve karıştırın. Üzerine 1 tatlı kaşığı toz şeker serpin tuzunu ayarlayın ve üzerini kapatacak kadar su koyun. Kısık ateşte tencerenin kapağını kapatarak 5-10 dakika pişirin.

Ayrı bir yerde 1 çorba kaşığı zeytinyağında, 1 çorba kaşığı unu rengi hafif dönene kadar kavurun. Ayıkladığınız 10-12 dal maydanozu yeşil renginin çıkması için havanda çok az tuzla dövün ve unlu meyaneyle birlikte tenceredeki pırasaya karıştırın. İndirmeye yakın ½ limon suyunu ilave edin. Servis tabağına aldıktan sonra arzu ederseniz üzerine sızma zeytinyağı geztirin.

Afiyet Olsun.

http://www.yediklerim-yaptiklarim.blogspot.com

 
Toplam blog
: 82
: 1860
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

Ankara doğumluyum. 1987'de evlendim. Bir Oğlum var. Annem çalıştığı için çok küçük yaşlarda mutfa..