Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '09

 
Kategori
Anılar
 

Londra'da bir 23 Nisan günü (5)

Londra'da bir 23 Nisan günü (5)
 

Hayatımda ilk olarak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını yurtdışında yaşıyor ve bu güzel günü görüyorum..

Kısmet bizi alıp taa İngiltere’ye kadar götürdü, kısmet olursa hayatımızda daha nereleri göreceğiz, darısı dostlar başına demek yerinde olur sanırım…. Nerden nereye? Bu bir başka duygu, bir başka heyecan. Doğrusu böyle bir kutlama hiç aklıma gelmiyordu. Bilindiği üzere geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı gerek yurt içinde ve gerekse yurtdışı temsilciliklerimizde ve yavru vatan KKTC’lerinde törenlerle kutlandı..
Cumhuriyetimizin 86.yılını birlikte kutlamanın coşkusu ve heyecanı içindeyiz. Bu satırlarımı yazdığım sıralarda TV. lerde kulağıma kötü bir haber geliyor. İstanbul’da Cumhuriyet Gazetesi’nin bürolarına bombalı saldırılar, eylemler yapılmış. Bu üç kezdir yapılıyor. Bu menfur olayı kınıyorum. Eli kanlı bu canilerin tez elden yakalanmasını diliyorum. Bu güzel memleketimizin birlik ve beraberliğini bozmak isteyenlere sadece yuh olsun..Başka ne diyebilirim ki..Bu nahoş olaylar birer provokasyondur, aldanmayalım, bu tür olaylara kanmayalım... Bu tür filmleri bizler daha öncede görmüştük… Türk Cumhuriyetinin eşsiz kurucusu, kahraman Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Türk ve Dünya çocuklarına armağan ettiği 23 Nisan Ulusal ve Egemenlik Bayramı’nın 86. Yıl dönümü münasebetiyle yapılan törenler şanına layık ve amacına uygun olarak yapıldı. Bende yörenin yabancısı olmama rağmen yerli komşuların yardımlarıyla töreni izleme fırsatını buldum…

Törende İngiltere Türk Dili, Kültürü ve Eğitim Mensupları tarafından Türkiye’nin Londra Büyükelçiliğinin katkılarıyla bu kutlamalar en düzeyli bir şekilde gerçekleştirildi. Törende Londra Büyük Elçisi Müsteşarı Atılay Ersen, Başkonsolos Bahadır Kaleli, Eğitim ve Kültür Ataşesi Muhammet Şeviker, Hava Askeri Ataşesi Kurmay Binbaşı Emin Mert, KKTC. Londra Konsolosu Cem Topçu, İşçi Partisi Enfield Belediyesi Meclis Üyesi Adayı Ahmet Öykener, Hafta Sonu Türk Okulları temsilcileri, öğrencileri, öğretmenleri, öğrenci velileri ve kalabalık mahalle sakinleriyle törene ellerinde Atatürk Portresi ve Türk Bayrakları, Yavru vatan Kıbrıs Bayraklarıyla katılmışlardı.Bu anlamlı töreni memleketimden fersah fersah uzaklarda bir deniz aşırı İngiltere gibi bir yerde (Londra’da) izlemek bana gurur veriyordu. O yerin yabancısı olmasaydım inanın bir fırsatını bulur bir şiir okurdum, böylesi coşkulu, heyecanlı anlar yaşadım. Londra gibi bir yerde 23 Nisanı anlamına uygun bir şekilde kutladık diyebilirim. Hele törende Türkiye ve KKTC çocuklarının oynadığı Ege yöresi zeybek oyunlarını zevkle, keyifle izleme fırsatını buldum.
Ayrıca tören sırasında minik bir Türk çocuğu asker üniformasını giyerek törene katılanlarca fazlasıyla alkış almıştı.Bu mini Türk askerini görünce adeta gözlerim yaşardı.. Bu anlamlı töreni İngiliz halkı da izliyordu, onlarda alkış tutuyordu.Bu anı hayatım boyunca hiç unutmayacağım. Londra’da 23 Nisanı yaşamak, bir başka olay, bir duygu, bir başka heyecan, unutulması mümkün olmayan tatlı bir zaman dilimi.. İngiltere gibi bir yerde Londra caddelerinde, Londra sokaklarında Türk bayrağının dalgalanması bana onur veriyordu. Diyebilirim ki hayatımın en güzel günlerinden birini daha burada yaşadım. Bize bu mutlu ve kutlu günü yaşatanlara başta Türkiye’nin Londra Büyük Elçiliğine ve tüm emeği geçenlere şükran borcumuz vardır. Adını andıklarımın tümüne buradan içtenlikle selamve saygılar gönderiyorum, Çünkü çoğunun ekmeğini, çayını ve acıkahvesini içtim. Derlerya: "Bir acı kahvenin kırk yıl hatırı vardır" diye. Gerçi orada acı kahve yani Güneydoğu'nun ünlü acı kahvesi ( Mırra) zor bulunuyor, nes kafeyi içtik. Teşekkürlerimiz sonsuzdur...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..