Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Los Angelas’ta başarılı bir Türk - Nevin Sanli ile söyleşi

Los Angelas’ta başarılı bir Türk - Nevin Sanli ile söyleşi
 

California’nın en kalabalık ve meşhur şehri Los Angelas’a LA County Fair’den dolayı işimiz düştü. Bölgenin en değerli iş adamlarından Sanli Pastore & Hill’in sahibi Nevin Sanli ile röportaj için ofisinde bir araya geldik. ABD’de yaşayan en değerli ve etkili 50 Türk arasında yer alan Nevin Bey ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

ABD'nin California eyaletinde yaşıyorsunuz. Hayat nasıl gidiyor?

Burada hayat şartları genellikle çok iyi.  1982’den beri Los Angeles civarlarında yaşıyorum ve memnunum. İş ve aile hayatı oldukça güzel. Herkes için bolca imkân var. Bu bakımdan, kendimi çok şanslı hissediyorum

Sanli Pastore & Hill ABD'nin önemli firmalarından. Neden Türkiye'de değil de ABD'de firma kurdunuz?  

Üniversiteyi burada okudum. Mezun olunca hemen iş bulabildim ve ardından oturma iznim geldi. Bu arada şirket değerlendirme ve finansla ilgili danışma şirketlerinde çalışma fırsatı buldum ve böylece meslek öğrendim. 1992’de önüme Sanli Pastore & Hill şirketini başlatma fırsatı çıktı ve öylece devam ettim. Bu arada, maalesef Türkiye’de böylesi bir imkânım olmadı...

İşe Los Angeles’la başladık. Ardından yavaş, tedbirli ve emniyetli bir şekilde ilerledik. İlk ofisimizi Sacremento’da açtık. San Diego ve Chicago peşisıra geldi. Tahminimize göre, gelecek iki sene içinde, New York’ta da ofis açabilmemiz mümkün. Amacımız büyümeye devam etmek.


Nevin Bey Firma olarak hangi yatırımları yapıyorsunuz? 

Biz devamlı bilgisayar teknolojisine yatırım yapıyoruz. Ayrıca, bizimle çalışanların gelişmeleri ve ilerlemeleri için sürekli eğitim veriyoruz. Çalışanlarımız bizim için değerli.

Trump ile Clinton'ın yarıştığı ABD'nin seçimi yaklaşıyor.. Sonuç nasıl olur sizce ?

 Bence seçimi Clinton kazanacak.

Trump'un Müslümanlar’a karşı sert söylemleri var... Sizce Trump gelirse nasıl olur?

 Trump gelirse, ABD’nin durumu her bakımdan çok kötü olacak. 

Nevin Bey, siz ABD’ye gelmeye nasıl karar verdiniz?

Üniversite tahsilimi yapmak için geldim. Ama zaten babam ve annem ABD’ye hep daha sıcak bakıyordu. Babam Brüksel’de NATO’da mühendis olarak görev yaptığından iş olarak çok sık geliyordu. Burası bana da açık bir dünya olarak geldi.


Başarı için önerileriniz nelerdir?

Devamlı öğrenmek ve kendinizi yetiştirmek çok önemli; işi sağlam insanlardan öğrenmek.

Kapital birikimi çok önemli                      

Türkiye'ye dönmeyi düşünüyor musunuz?

Türkiye’yi çok seviyorum her sene mutlaka gidiyorum da. Ve bana uygun imkân olursa dönmeyi göze alırım.          

Türkiye'de gençler ABD ya da gelişmiş ülkelere gitmek istiyorlar. Önerileriniz nelerdir?

Hazırlı ve planlı bir şekilde gidin. Ciddi ve çok çalışmaya hazır olun.  Bir iş olmazsa, başka iş olur. O da olmazsa bir başkası. Sürekli deneyin ve olmayanı başarılı olana kadar düzeltmeye devam edin. Pes etmek yok.. 



İş Yaşamı dışında nelere zaman ayırabiliyorsunuz?

Aileme çok zaman ayırıyorum.  Her hafta arkadaşlarla top oynuyorum ve spor kulübüne gidiyorum. Senede 3 veya 4 kez tatile çıkıyoruz. Dediğim gibi her yaz Türkiye’ye gideriz.

Nevin Sanli kimdir?

Koca, Baba, Oğul, Kardeş, Amca, Kuzen, Arkadaş, İş adamı.

 

Türkiye son günlerde darbe girişimi nedeniyle zor günler yaşadı... ABD’yi düşününce sizin yorumunuz..

Bence Türkiye’de artık askeri bir idare olamaz ve olmaması lazım. Biz demokratik bir ülkeyiz ve onu muhafaza etmemiz lazım.

İş adamı olmasaydınız, ne olmak isterdiniz?

Futbolcu olmak isterdim.

Ailenizden bahsetmek ister misiniz?

Esim Yunanlı ve Kanada’da doğdu. İki oğlumuz var 15 ve 14 yaşında. Annem ve babam da Brüksel’de oturuyorlar.

Röportajdan da anlaşılacağı üzere Nevin Bey oldukça net ve ne istediğini bilen biri. İş yaşamında bunca başarılı olması bu yüzden tesadüf değil... Ofisinde başlayan röportaj bir İtalyan restoranında devam etti. Yanımda olsaydınız restoran çalışanlarıyla yaptığı muhabetlerden ne kadar samimi ve mütevazi biri olduğunu hemen anlardınız..Kendisine bu sıcak sohbetten ötürü buradan da ayrıca teşekkür etmeyi bir borç bilirim.

 

Röportaj: Anıl Sural

Twitter.com/AnilSural
 

ABD Röportaj Dizisi - 1

 
Toplam blog
: 32
: 1589
Kayıt tarihi
: 20.02.16
 
 

11 Ağustos 1990 Amasya doğumludur. Diyarbakır, Karabük, Sakarya, Orlando - Florida, Trieste ve İs..