Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
291
 

Lösemi

Lösemi
 

LÖSEMİLİ ÇOCUKLAR (LINTI)


Lösemi nedenleri henüz tam olarak aydınlatılmamıştır.; genetik yatkınlıklar, radyasyon, benzen ve türevleri böcek ilaçları gibi kimyasal maddeler, bazı kalıtsal hastalıklar ve bazı viral hastalıkların hep birlikte lösemiye neden oldukları çalışmalarla gösterilmiştir. Lösemi her yaşta görülmektedir. En sık çocukluk çağında 2–5 yaşlarında artmaktadır. 1 yaşın altında, 10 yaşın üstündeki yeni vakalarda tedaviye cevap azalmaktadır.

Herhangi bir etkiyle damarlarımızda dolaşan kanın esas yapım yeri olan kemik iliğimizdeki ana hücrelerde oluşan şifre değişikliği ile olgun olmayan kan hücrelerinde artış meydana gelmektedir. Bu hücreler hızla yayılarak kemik iliğini, lenf bezlerini, dalağı, karaciğeri, beyin ve merkezi sinir sistemini tutmaktadır. Torunumun arkadaşı bu melun hastalığa yakalanmış. Çocuk o kadar duygulanmış ki yazdığı şiir bana gönderdi. Kendisi Lise 1 İnci sınıfta, şiirini öğretmeni çok beğenmiş ve duvar panosunda yayınlamış. Şimdi onun yazdığı şiiri aktarıyorum.

LÖSEV

Lösemili Çocuklar, Sağlık,

Ve Eğitim vakfı, adın,

Lösanta isimli Hastanenle,

Yayıldı Türkiye’ye varlığın.

 

Lösemili yavruların,

Umut ve aydınlığı oldun,

Binlerce lösemililer,

Hastaneleri doldurdu.

 

Sayende tutundular hayata,

Merhaba dediler yaşama,

Solgun yüzleri güldü,

Yardımlar çığ gibi büyüdü,

NAHİDE ÇELEBİ

 

BU KONUDA ALDIĞIM MAİLİ AKTARIYORUM

Bu maili 10 arkadaşına yollayarak, en az  1000 kanserli çocuğun hayatini kurtar                  

 http://www.losev.org.tr/dergi/kent.htm http://www.losev.org.tr/bagissorgu/bagis/sayac.aspx
 
Arkadaşlar,  
Kampanyamız hızla ilerliyor. Ama  zamanımız çok az. Bugün de lösemili bir çocuk başvurdu. 6/6  tam uyumlu verici kardeşi olmasına ve hastanın yasaması kemik  iliği nakline bağlı olmasına rağmen nakil yaptıracak hastane bulamıyor. En yakin 3 ay sonrasına randevu veriliyor. Yani bir  anlamda beklerken öl deniliyor. Bunun icin zamanımız yok. Ben  utanıyorum. Ama ne yapacağımı da sasırdım. Gerçekten bu  insanlar bu kadar duyarsız mı? Ya da bir tek biz mi  telaşlanıyoruz. Acaba biz de mi 3 maymun olmalıyız ki aksam  rahat uyuyalım. Hayır, olamaz. İnsanlık henüz ölmedi. Ya  gerçekten bizim çok yakinimiz birisi yasayacakken göz göre  göre ölse biz ne yapardık. İnsanlar katil olur yahu.  

Haydi, tuşlara daha fazla dokunalım ve  bu sayıyı kısa zamanda 1 MILYONA çıkaralım, sonra da 5  milyona. Sesimizi basın bile duymuyor, siyasiler nasıl duysun? Elinize sağlık. Kolay gelsin.  

Dr. Ustun EZER Yönetim  Kurulu Başkanı
LOSEV Lösemili Çocuklar  Vakfı
  

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hepimiz her an her hastalığa yakınız. Allah korusun, acil şifalar versin hepsine.

Merve Ballı Acar 
 24.07.2012 11:35
Cevap :
AMİN CANIM, HASTALIKLARIN NE ZAMAN NASIL BULAŞACAĞI BELLİ OLMUYOR.ALLAH HEPİMİZİ KORUSUN.HOŞ GELDİN .ÖPTÜM NAHİDE  24.07.2012 14:07
 

Bize de her şey o kadar yakın ki..! O yüzden elimizden geldiğince bilinçli, etken ve de farkında olmalıyız... Çok güzel bir paylaşım... Sevgiyle...

Arzu Elif 
 23.07.2012 11:14
Cevap :
Maalesef sade bizim ülkemizde deyil, bütün dünyada çok arttı bu illet bize de onlardan bulaşıyor.Bu konuda bilinçli olmak gerekir.Size katılıyorum.Teşekkürler.NAHİDE  23.07.2012 15:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1896
Toplam yorum
: 11544
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 1036
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster