Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '08

 
Kategori
Otomobil
 

LPG' li lüks araçları anlayamıyorum...

LPG' li lüks araçları anlayamıyorum...
 

LPG dönüşümü yapılmış bir Cadillac...


Bir ara hatırlarsınız, 2-3 yıl evvel, tüm TV kanalları LPG’nin zararlarından bahsediyordu. Gazeteler her gün bir ölüm haberini, patlayan otomobilleri manşete taşıyorlardı.

Benim anlayamadığım ne oldu da bu durum tersine döndü. Artık Lüks araçlara dahi takılan bu LPG’ ye güven nereden geldi?

Tamam, diyelim ki o haberler hikâye idi. Haberleri irdelemeyeceğim. Bu makalede bahsetmek istediğim husus bu değil. Orta seviyedeki otomobillere LPG takılsın. Örneğin; 30 Bin YTL ye bir otomobil alırsınız. Çok benzin harcayacak düşüncesiyle LPG taktırırsınız. Bu gayet normal. Çevremde de böyle tanıdıklarım var. LPG kullanmayı aşağılamak, saygısızlıktır.

Benim anlamadığım 130 bin dolarlık otomobillere niçin LPG takılır. 130 bin rakamını öylesine, örnek olsun diye verdim. Ki artık, LPG reklamlarına dahi 4x4 araçları çıkarmaya başladılar. On binlerce dolar para verip otomobil satın alıyorsunuz. Bir de gidip LPG taktırıyorsunuz. Ne için? Az harcasın diye. Kusura bakmayın ama bu cevaba ancak kahkaha atılır. O da sinirden.

Şahsen ben kendime yakıştıramam. 90 bin dolara bir cip almışım. “Ancak az yaksın da birkaç kuruş kâr edelim.” düşüncesinde olamam. Birkaç kuruş diyorum, çünkü 90 bin dolar parayı veren adam için LPG den ettiği kâr ancak kuruş gibi küçük gözükecektir.

Normalde makalelerimi soğukkanlılıkla yazarım. Okurlarım bilirler. Ancak bu bir haksızlıktır. Haksızlığı yapan lüks otomobile LPG sistemi taktırandır. Haksızlığa uğrayan ise yine kendileridir. Çünkü ben asla bir lük araç ile LPG doldurmaya gidemem. Bunun sebebi kesinlikle “LPG kullananları küçümsemek.” değil. Yanlış anlaşılmasın. Sadece demezler mi:”o kadar para vermişsin arabaya, iki kuruş için bi LPG taktırdın.” Bence derler. Ki ben derim şahsen.

Lütfen kendimize gelelim. Ben çoğu zaman dizel motora dahi karşıydım. Ancak yüksek hacimli dizel motorlar üretilmeye başladığından artık ortada bir sorun kalmadı. Yakıtı ucuza getirmek istiyorsanız(lüks otomobil sahipleri), dizel otomobil alınız.

Niyetim hiç kimseyi kırmak değildi. Biraz sert yazmış olabilirim. Kusura bakmayın…

Kendinize iyi bakın.


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..