Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '08

 
Kategori
Siyaset
 

Lütfen biri bana açıklasın!

Lütfen biri bana açıklasın!
 

Mantıklı bir açıklama arıyorum, bulamıyorum, dayanamıyorum, lütfen biri bana anlatsın!

Biz niye pat diye Gürcistan-Rusya meselesine balıklama atladık, hangi mantık iki adet savaş gemisi ile gıda yardımı yapıldığına inandı da, geçiş izni verdi Türkiye Cumhuriyeti’ne ait boğazlardan?

Böyle ciddi bir karar hangi mantığa hangi arada sığdı, mesela?

Sığması mümkün gelmiyor, biz Türkiye Cumhuriyeti olarak neredeyse iç savaş durumları yaşarken, neye güvenip, neye dayanıp da, bir PKK terörüne günde bilmem kaç şehit verirken hali hazırda ki kaç yılı buldu sayamadım şimdi, neden atladık pat diye ortaya?

Gürcistan-Amerika ilişkisini biliyorum, Amerika-Türkiye ilişkisini tahmin ediyorum, Türkiye- Türkiye Cumhuriyeti kutuplaşmasını, maalesef görüyorum, ne ayak ne bacak, hah işte onu anlayamıyorum!

Şimdi kim kimin ekmeğine yağ sürdü, balı kim parmakladı, yağlı ballı ekmeği kim yiyecek?

Bizim payımıza ne düşecek?
....

Türk tırları Rusya sınırında gereksiz yere bekletiliyormuş!

Geçiş izni verilmesi konusunda zorluklar çıkartılıyormuş, biz de Pazartesi günü ticari bir tavır koyacakmışız!

Yıllarca ihracat yaptım, gereksiz bir alınganlık olarak algılıyorum durumu, belli ülkelerin sistemlerinden dolayı belli zorlukları vardır, özellikle kara nakliyesinde, Rusya, İran bu ülkelerin başında gelmektedir!

Şimdi neye karşı tavır koyacağız, neye dayanarak yapacağız onu da anlamış değilim!

Rusya’yı niye karşımıza alacağız ki? Ne diye?

Ticari ilişkiler son dönemlerde güçlenmiş, sıkıntıların büyük bölümü giderilmişken, örneğin on yıl önce korkardık Rusya’ya ihracat yapmaktan, paramızı alamama kaygımız vardı, tırların yollarda soyulma riski!

Aynı korkular İran için de vardı, doğruya doğru!

Hem de her evrak üzerine “Allah’ın adıyla” diyerek en üste yazma koşulumuz vardı!
.....

Amerika’nın güdümü Atatürk'den sonra hep var, Ahmedinecad’ın da bu tavırlarımızda ille de bir ilgisi var gibi de geliyor bana, durduk yerde neden düştük bu Gürcistan-Rusya sorununun ortasına?

Hani, insani destek versek Kuzey Osetya’ya, anlarım! İnsani bir yanı vardır!

Şimdi sorarım, kaç Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı anlamıştır bu davranışı?

Hani anlamadım ya ben, derdim kapasite meselesi!...

Şimdi biz lokma yiyecek miyiz, lokmamızı mı bölüşeceğiz?

Hangi lokmamızdan feragat edebileceğiz, mesela?

Canımız gitse, ucuza mı geliriz mesela Türkiye’ye?


Gülgün Karaoğlu
Ağustos,29/08

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..