Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '10

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Lütfen boşalt beni!

Lütfen boşalt beni!
 

ÇANAKKALE-KEPEZ KATI ATIK KUMBARASININ ACINASI HALİ!!!


http://www.cakab.org/v1/ adresli linke şu cümleler ile aktarıldı.5 Haziran Dünya Çevre günü nedeni ile düzenlenen etkinlikler ile ilgili bilgi veren Çanakkale Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Aysun KAVCAR, her yıl bir konu belirleyerek etkinlikleri düzenlediklerini, geçtiğimiz yıl Düzenli Depolama alanını, bu yıl ise ambalaj atıklarını konu olarak belirlediklerini belirtti. Kavcar “ Her yıl Dünya Çevre gününde bir konu belirliyoruz. Bu yıl ambalaj atıkları ve toplandıktan sonra neler oluyor konusunu ele aldık. Bugün çocuklar açtığımız standı inceleyecek, şişme oyuncaklarda oynayacak ve daha sonra onlara pilav ikramında bulunacağız. Son gün Özgürlük Parkında uçurtma şenliğimiz olacak. Bu arada Çanakkalelilere çöpleri ayrıştırarak attıkları için çok teşekkür ediyoruz. 2010 yılının ilk aylarında topladığımız ambalaj atığı miktarı 100 ton iken, şimdi 250 tona yükseldi” dedi.''

Bloğumu takip edenler bilir. Çevre konusunda hepimiz gibi bende çok duyarlıyım ve elimden geldiğince, hem blogumda hem de çevremde bireysel destek vermeye devam ediyorum.

Yukarıdaki açıklamayı okuyunca düşündüm. 100 tondan 250 tona nasıl ulaştı acaba. Çünkü en az 350-400 tona ulaşmalı. Demek ki bir yerlerde kaçak var! Acaba nerede?

* * *

Çanakkale'ye geleli 2 ay oldu ve geldiğimin haftasında beni çok sevindiren bir olay oldu. Sitemizin önüne 'Katı Atık Toplama Kumbarası' konuldu. Hemde 2 tane. Ben, boşalan kolileri nereye götüreyim, nereye atayım diye düşünürken cevap ayağıma geldi.

Çanakkale-Aktur Kepez Evleri Sitesi yerleşime yeni açılan bir site. Hemen yanımızda Toki Evleri var ve orasıda yeni yerleşime açıldı. 960+ 40 ev. Yani 1000 adet aile. Taşınma sebebiyle oluşan koliler, 1000 ailenin tükettiği katı atıklar. Miktarı siz tahmin edin. (sizce ayda kaç ton eder?)Birimlerinde ve Toplum Merkezlerinde halka eğitimler veriliyor bu konuda. Belediye elemanları mavi çöp poşetleri dağıtıyor ve haftanın belli günlerinde toplanıyor bunlar.

ÇAKAB , Çanakkale adına harika bir proje. AB destekli. Şehirde Belediye

Barboros, Troia ve Esenler. Görünürde herşey harika. Karınca edasıyla çalışıyor birim. Nedense KEPEZ civarında kimseler gözükmüyor.

Toplam 1000 KONUTUN BULUNDUĞU SEMTTE KATI ATIK KUMBARALARINI BOŞALTMAYA KİMSE GELMİYOR!

Site sakinleri olarak, son 2 ayda 3 kere telefon ettik. Bizzat ben 0286-213 61 21 numaralı hattan birimin Halka İlişkiler sorumlusu Polat Çetin ile görüştüm. Yaklaşık 1 ay önce yaptığım telefon görüşmesinde 'Kumbara boşaltım araçlarının 15 günde bir Perşembe Günleri Boşaltıldığını' söyledi.

İyi de bizim kumbaralarımız bir haftada ağzına kadar doluyor haftada bire indiremez misiniz? dedim. Merak etmeyin çöpler dolsa bile normal çöp kutularını boşaltan görevlilerimiz kumara dışına bırakılan atıkları ayrıştırıp topluyorlar dedi.

Site halkı olarak ne kadar duyarlı olduğumuzu, bu büyük projeyi yürekten desteklediğimizi, site halkı olarak bu kumbaraların daha sık boşlatılmasını rica ettiğimiz söyledim. İsmim, adresim, telefon numaram alındı. Teşekkür edildi. Telefon kapandı.

Aradan 1 ay geçti. Geçen süre zarfında çöp kutusu sadece 1 kere boşaltıldı. O da Perşembe günü değil! 1

Site sakinleri, birime oluşan güvensizlik yüzünden, katı atıklarını evlerinde biriktirmeye başladılar. Yakında hepimizin evi çöp eve dönecek! 2

BEKLİYORUZ...

BEKLİYORUZ...

BEKLİYORUZ...

'LÜTFEN BENİ BOŞALT'

İnşallah bu yazımın desibeli onlara yeter.

NOT:

Ekteki resim 17 Haziran 2010 saat 14.00 de çekilmiş bir resimdir. Bu yazının ekinde her gün aynı saate çekilen resim dosyaya eklenecektir. İlgililerin dikkatine.
diye bağıran Kumbaraların sesi hergün kulaklarımızda. Biz sesini duyduk telefonlar ettik, e-maıllar attık...Bakalım BU BÜYÜK PROJEYİ YÖNETEN ÇAKAP 'KUMBARANIN SESİNİ' NE ZAMAN DUYACAK?

ÇANAKKALE ATIK YÖNETİM BİRLİĞİNE AÇIK ÇAĞRIDIR!

LÜTFEN BOŞALT BENİ!

Çanakkale'de 5 Haziran 2010 tarihinde kutlanan 'Dünya Çevre Günü' kamsamında bir etkinlik yapıldı.

Etkinlikle yapılanlar

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..