Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '12

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Lütfen çocuklarınızı parka götürmeyin!

Lütfen çocuklarınızı parka götürmeyin!
 

"Kerem...Amaçsız koşma yavrum!"

"Ben seni buraya üstünü başını kir pas edesin diye getirmedim kalk bakiiim yerden."

Hişşşt çocuğum o kaydırığa kum döküp durma çocuklar kayaken üstleri toz oluyor.."

"Yüz üstü kayılır mı kimden gördün sen adam gibi kaysana şu kaydıraktan.."

Bu cümleler benim parkta annelerden duyduğum içimi acıtan, aklımda kalan bazı örnekler. Favorim "Amaçsız koşma yavrum". Bu ne demek?  Biri bana açıklasın .Sanki çocuklarını müzeye getirmişler. Bazı anneler bu işi sadece görev gibi algılayıp parka götürüyor çocuğunu. Bir de bank buluyor,  bir de arkadaş buluyor çocuğundan yakınacak.  İstiyor ki çocuğu onu banktan hiç kaldırmasın,  sohbetini bozmasın. O yüzden de yüz üstü kaymasın . Çocuk bu tabii ki yüz üstü de kayacak kafasına kum da dökecek .Deneyecek , yaşayacak ve öğrenecek.

Çocukların zekasının %90 ı 0-3 yaş arasında oluşur. En çok kirlendiği dönem! 

Lütfen sevgili anneler ve diğer ebeyveynler böyle yapacaksınız çocuğunuzu parka götürüp ruh sağlığını bozmayın. Evde oynasın  daha iyi.

Çocuk top havuzuna girmiş annesi sesleniyor "Sakın o topları ağzına değmesine izin verme". Belki o top havuzunda 500 tane top var. Çocuk hoplayacak zıplayacak ve topu ağzına değdirmeyecek. Ama çocuk annesinden daha akıllı ."Anneciğim çıkar ozaman beni burdan.." Anne de tam kavhesini içecekti yüzünde pişmanlık ifadesi rahatı kaçtı. Çocuk oyanmaktan vazgeçtiğinden değil yanii..

Mesleğİmden dolayı algıda seçiçilik yaşıyorum belki de. Dışarda olduğum her ortamda annelerin çocuklarıyla olan diyologlarını daha doğrusu monologlarını gözlemlemekten kendimi alamıyorum.

İki çocuk havuzda dikkat edin" havuzda" birbirlerine su tabancasıyla su sıkıyor. Anne sesleniyor. "yüzünüze sıkmayın" .Çocuklar havuzda  unutmayın. Anne tekrar bağırıyor yüzünüze su sıkmayın! Aradan birkaç saniye geçmiyor ki anne ,çocuk havuzuna  dalıyor ve çocuğunun suratına "şak şak" iki tokat..Demedim mi sana yüzünüze sıkmayın diye.

Dokuz yaşındaki oğlum ve ben şaşkınlıkla olayı izlerken oğlum şok geçirmiş bir şekilde "Anne neden bu kadar sert davrandı çocuğuna" diye sorguluyor.

Bir insan 30 yaşından sonra  üniversite okuyabilir. 40 yaşından sonra profesör olabilir. Ama bir insana  30 yaşından sonra yaşam coşkusu, vermezsiniz.. Bu çocukken kazanılan en değerli  duygu halidir.

Bırakın çocuğunuz yolda bir su birikinitisi gördüğünde  üstünde hoplasın. Yağmur yağdığında parktan eve gelmesin. BIrakın ceplerine çakıl taşları  doldursun. Bırakın çocuğunuz terlesin. Ne güzel hareket etmeyi seven enerjik  bir çocuğunuz var demek ki.. Bırakın çocuğunuzu sevinçleri,  özgürlükleri ertelenmesin...

 
Toplam blog
: 38
: 1229
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

1975 doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim bölümü mezunuyum. İzmir'de yaşıyorum. İlg..