Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '07

 
Kategori
Blog
 

Lütfen dikkat, çok önemli!

Lütfen dikkat, çok önemli!
 

Msn de dolandırıcılıkla ilgili son günlerde çok haber var. Ama gene de insan kendi başına geleceğine inanmıyor. Bugün bizzat yaşayan birisi olarak hemen acele ile sizlere yazıyorum.

Öğleye doğru yeğenim aradı. Hala neredesin diye sordu, işte olduğumu söyledim. Biraz önce eşimin msn adresinin açıldığını ve kendisinden kontör istediğini söyledi. İki tane 250 lik isteyince yeğenim uyanmış ve eşimi aramış. Durumu bana özetlerken eşim aradı. Hemen bana şifresini verdi girip değiştirmem için, ama iş işten geçmişti. Ben açamıyordum adresini, şifresi değiştirilmişti. Bu arada eşim arazi çalışmasında olduğu için, ben de zaman kaybetmeden eşimin iş yerinde bilgisayar konusunda uzman olan abimizi aradım, durum bu bir şey yapabilir miyiz diye. Zaten onlar da bana telefonla ulaşmaya çalışıyorlarmış. Onlara da yazmış. Durumu anlamışlar ve ıp numarasını almaya çalışmışlar bir dosya göndererek, ama bunu yapanlar zaten uzman yemedi diye anlattılar bana yaşadıklarını. Zaten kapattı hemen dediler. Bu durumda yapabilecek bir şey olmadığını, tek çözümün yakınlarımızı haberdar etmek olduğunu söyledi bu işlerin uzmanı olan abimiz. Bunun üzerine ben eşime telefonla ulaşıp listesinde kim varsa onlarla iletişim kurmasını söylemeye çalıştım. Ama arazide bilmem hangi dağda çevre kirliliği için ter döken, fakat toplumdaki kirliliğe maruz kalan eşimin teline bu sefer ulaşmak mümkün olmadı. Bütün gün aradım ama ulaşamadım. Zaten arkadaşlarımızdan eşimi arayıp da ulaşamayan beni arıyordu. Kontörleri aldırmış, neredeyse gönderirken aklına gelmişti en samimi arkadaşımızın beni aramak. Neden üç adet 250 kontör istesin ki, üstelik de telsim hattı bile yoktu ve bunu arkadaşımız da biliyordu. Bugüne kadar hayatında kimseden böyle bir isteği olmayan birisiydi üstelik eşim. Ama buna rağmen, eğer dostlarınız size inanmışsa, bütün bu oturmayan bilgileri bile hiç sorgulamıyorlar, direk sizin sorununuzu çözmeye çalışıyorlar. Arkadaşım anlatırken inanamıyordu yaşadığı kargaşaya ve nasıl olup da uyanmadığına.

Bunun üzerine emniyetten bir arkadaşı aradım. Emniyetin bu tip işlerin peşine düşmediğini, çok büyük yolsuzluklar söz konusu olduğunda ancak ilgilendiklerini öğrendim. Bu vatandaş kendi bilgisayarından değil de, herhangi bir internet cafeden girdi ise, zaten hiç suç unsuru bile olmuyormuş. Yani istediği kadar dolandırıcılık yapabilir demeye geliyor bu açıklama. Durum özetle bu. Bu kadar sahipsiziz anlayacağınız. Vatandaşın rahatlığı da buradan geliyor olmalı zaten. Ben yazdığımda, o kadar rahat cevaplar veriyordu ki bana. Günlük dolandırdığı kontör miktarlarının dökümünü yapıyordu. Pazartesi 2800, salı 1500, bugün de hala toplamaya devam ediyorum diyordu. Yaptığı küstahlıklardan ve terbiyesizliklerden de bahsetmiyorum daha.

Ciddiye almak için, yolsuzluğun miktarının önemli olması ne kadar acı değil mi? Sizin onurunuzla oynanmış, özelinize dalınmış teklifsizce hiç önemli değil. Nasıl bir anlayıştır bu. Nasıl bir düzendir. Bu kadar başı boşluk nereye kadar. Kapkaç terörü de böyle büyümedi mi? Suç yerine koyulmadı, şimdi de baş edilemez oldu. Sokakta yürümeye korkar olduk. Teknolojiyi alıp getirmek iyi güzel de, nerde bunun alt yapısı. Vatandaş olarak bu kadar mı değerimiz. Yazacak çok şey var. Ama bir an önce sizlere ulaştırmalıyım ki, belki bir katkım olur başkalarına.

Saygılarımla.

Bu konuda üç gün önce okuduğum bir blog vardı. Bilginize http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=36618

 
Toplam blog
: 75
: 1357
Kayıt tarihi
: 27.12.06
 
 

Her daim doğa ile yaşayan biriyim.. Çünkü işim doğa ile iç içe olduğu gibi evimizde de doğa ile bera..