Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '11

 
Kategori
İnançlar
 

Lütfen Hesap Gününü unutmayınız.

Lütfen Hesap Gününü unutmayınız.
 

AshabulYemin_AshabulŞimal


Aşağıdaki yazışmalar bana çok önemli geldiği için sizlerle paylaşmak istedim. Hatalarım varsa Allah affetsin.

Saygılarımla

Veysel Perü

7-12-2011

 --------------------------------------------------------------------------------

To: ceng91@yahoogroups.com
From: veyselperu@hotmail.com
Date: Wed, 7 Dec 2011 17:07:08 +0200
Subject: [ceng91] Lütfen "Hesap Gününü" unutmayın.
 

Merhaba Serdar ve sevgili sınıf arkadaşlarım,
 
Öncelikle evet yaşlanıyoruz, hatta yaklaşık maximum 50 sene sonra da hepimiz ÖLÜ olup toprakta çürüyor olacağız :)
Henüz hepimiz sağken bu mesajı atmak için cesaretimi topladım.
Arkadaşlarla maille de olsa haberleşmek çok güzel. Bu vesileyle ben de bir iki şey paylaşmak istiyorum, biraz vaaz tarzında olacak, kusura bakmayın.
 
Karamsarlık iyi bişey değil, hatta depresyona da çevirme ihtimali var.
Bu dünyayı yaratıp bizi içine koyan, ve bizim içimize de sonsuzluk özlemini yerleştiren güç, bizim yok olmamıza da izin vermeyecektir.
Güzel bir söz var: Vermeği istemeyen, istemeyi vermezdi. 
Kuranda bir ayet var, "Eğer şükrederseniz (nimetlerimi) artırırım." (14:7) diyor.
İnanıp şükreden insandan daha mutlusu, daha iyimseri yoktur.
İnanmayan veya şükretmeyen insandan da daha mutsuzu, daha karamsarı yoktur.
Dünyanın en doğru sözlü ve güvenilir kimseleri olan peygamberler, evliyalar, asfiyalar hep bir ağızdan "Allah birdir, ahiret vardır" diyorlar.
Bunun yanında, çürütülemeyen kitap olan Kuran da "ahiret vardır" diyor.
Zaten bu kainat ta tesadüfen ya da kendi kendine oluşmayacak kadar komplex ve mükemmel.
Dünyanın sağ el kuralına göre dönmesi bile tek başına Allah'ın varlığının bir delili. (Bkz: www.ClockFool.com)
 
Bilmiyorum ne kadar başınızı ağrıttım, benim iyimser olmamı sağlayan bu düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
 
Yirmi yıl çabucacık geçti. İnanın bana bu dünya hayatı çok kısa, fakat sonsuz bir hayatın da tarlası burası.
 
Ne ekersek onu biçeceğiz; bu kesin.
İnşallah öbür dünyada hepimiz aynı tarafta, yani sağ tarafta oluruz.
 
Sevgiler
Veysel Perü


 --------------------------------------------------------------------------------

To: ceng91@yahoogroups.com
From: Askin.senel@oracle.com
Date: Mon, 5 Dec 2011 18:42:50 +0200
Subject: Re: [ceng91] FW: "Yes I would Like A Glass of Tea"

Selam Veysel, değerli arkadaşlarım,

Yaşlandıkça daha da duygusallaşıyorum galiba.
Veysel kardeşimin cesaretini toplayıp attığı eposta iletisi de benimi ilham perimi uyandırdı. Ben de aşağıdaki gibi bir şiir yazıverdim ve cesaretimi toplayıp sizlerle paylaşıverdim...

Vardır Elbet Bir Sebebi ...

Yıktın ümitlerimi
Eyledin beni viran
Ne gerek vardı
Malumu bildirmeye
Elbet hepimiz biliyoruz
Kaçış yok
Bir gün illa ki öleceğiz

Lakin yaşayacak belki
Bir parçamız
Kimbilir
Belki bir böcekde,
Ya da güzel bir çiçekte
Bu güzelim cennette

Veysel der ki: sen mutsuzsun
Çünkü sen şükretmiyorsun
Hatta inanmıyorsun !!!
Merak ediyorum
Acaba nereden biliyorsun?

Ve sıralar kendince gerçekleri
Varmış gibi sanki kanıtları
Zannedersin gidip görmüş
Sınamış sonra kanaat etmiş
Vermiş linkini de kanıta
Almazsan beni kaale
Al işte delil sana
Hem de İngilizce
Anlamadıysan eğer Türkçe

Ne gerek vardı bu hatırlatmaya
Hazırız elbet ektiğimizi biçmeye
Nereyse yerimiz oraya gitmeye


Gündüzü, güzeli ve iyiyi
Kim yarattı?
Ya
Geceyi, çirkini ve kötüyü
Kim?
Bir bildiği vardır elbette !!!

05-Aralık-2011

Saygı ve sevgiler.
Aşkın

 
On 05.12.2011 17:13, Veysel Peru wrote:

 --------------------------------------------------------------------------------
 
Selam Aşkın ve değerli arkadaşlarım,
 
Aşkın arkadaşımız süper bir şiirle görüşlerini dile getirmiş.  Gerçekten şiiri çok beğendim, teşekkür ediyorum. Veciz ifade etmiş.
Öte yandan şahsıma ve söylediklerime biraz laf atmış gibime geldi :) Bu nedenle şiir yazmayı beceremediğimden dolayı, nesir olarak şiiri yorumlamaya çalışacağım.  Aşkın bir nevi bir "Beyin Fırtınası" başlattı, benim yanıtım da biraz uzun oldu fakat bence önemli bir konu, o yüzden lütfen boş bir zamanınızda okuyunuz...
 

Vardır Elbet Bir Sebebi ...

Yıktın ümitlerimi
Eyledin beni viran
Ne gerek vardı
Malumu bildirmeye
Elbet hepimiz biliyoruz
Kaçış yok
Bir gün illa ki öleceğiz
 

"Her nefis ölümü tadıcıdır. " (Ali İmran 3:185)
"Lezzetleri bozup acılaştıran ölümü çok anınız." (Hadisi Şerif)
 

Lakin yaşayacak belki
Bir parçamız
Kimbilir
Belki bir böcekde,
Ya da güzel bir çiçekte
Bu güzelim cennette
 
"Bu dünya hayatı ancak bir eğlence ve oyundan ibarettir. Ahiret yurduna gelince, işte gerçek hayat odur. Keşke bilselerdi!" (Ankebut 29:64)
Reenkarnasyon yoktur.
Bu dünya hayatı cennet değildir, cennet ahirettedir, fakat bununla beraber inanmayanlar veya şükretmeyenler için bu dünya hayatı, öbür dünyada karşılaşacaklarına nisbeten cennet gibidir.
 
Veysel der ki: sen mutsuzsun
Çünkü sen şükretmiyorsun
Hatta inanmıyorsun !!!
Merak ediyorum
Acaba nereden biliyorsun?
 
"Gevşemeyin, üzülmeyin, gerçekten inanmışsanız, mutlaka siz üstünsünüz." (Ali İmran 3:139)
Veysel der ki: Bildiğim bişey var; İnanıyorsan ve şükrediyorsan mutlu ve iyimsersin. İnanmıyorsan veya şükretmiyorsan mutsuzsun ve kötümsersin. Hangi tarafı seçersen seç.

Ve sıralar kendince gerçekleri
Varmış gibi sanki kanıtları
Zannedersin gidip görmüş
Sınamış sonra kanaat etmiş
 
"İşte bu Kitap ki, O'nda hiçbir şüphe yoktur. Takva sahipleri için bir hidayettir."(Bakara 2:2)
"Onlar(takva sahipleri) gayba inanırlar." (Bakara 2:3)
Ve sizi yeryüzünün halifeleri yapan, size verdiği şeylerle sizi imtihan etmek için, bir kısmınızın derecelerini diğer bir kısmınızın üstüne yükselten O'dur. " (Enam 6:165)
 
Evet, gaybı görmedim, ama gayba inanıyorum.
Gaybı görse zaten herkes inanırdı!
Mühim olan görmeden inanmak.
Yani verilen aklı kullanmak.
İmtihan olmanın sırrı da burada gizli. Gayba inanmayı başaranlar sınıfı geçecek, inanmayan ve şükretmeyenler sınıfta kalacak. Fakat öğretmen(Allah) çok merhametli, bizi sadece aklımızla başbaşa bırakmamış, bir de tüm soruların cevaplarını içeren kopyayı(Kuran) bize vermiş.  

Vermiş linkini de kanıta
Almazsan beni kaale
Al işte delil sana
Hem de İngilizce
Anlamadıysan eğer Türkçe
 
Benimki sadece mütevazi bir kanıttı. Gerçekten kanıt istiyorsan; birsürü bulabilirsin, hem İngilizce hem de Türkçe, Mesela:
"Hala Kur’an’ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından (indirilmiş) olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı." (Nisa 4:82)
"Do they not consider the Quran (with care) yet? Had it been from other than Allah, they would surely have found therein much discrepancy/contradiction "
 
"Varmış gibi sanki kanıtları" dediğin için söylüyorum.
Kanıt 1: Hayatında bir kez bile yalan söylememiş Peygamberimiz kanıttır. Onun böyle önemli bir konuda, böylesine önemli rakipleri karşısında, pervasızca, duraksamadan, çelişkiye düşmeden her soruya yanıt vermesi sonucunda bu söylediklerinin külliyen yalan olma ihtimali ne kadardır?
Kanıt 2: Dünyanın gelmiş geçmiş en önemli soruları olan "Biz kimiz, nasıl oluştuk, nereden geldik, nereye gidiyoruz, neciyiz?" gibi sorulara en ikna edici, tutarlı ve en önemlisi de çelişkisiz olarak yanıtlayan Kuran'ın, insan kelamı olma ihtimali yüzde kaçtır?
Kanıt 3: Dünyanın en doğru sözlü ve dürüst insanları; Kanıt 1 ve Kanıt 2'yi tasdik ediyor, bunların hepsinin birden yanılma ihtimalleri yüzde kaçtır?
Kanıt 4: Gayba inanan milyarlarca insan var! "Gayba inanan" diyorum.
Kanıt 5: Aklın. Descartes "Düşünüyorum o halde varım" demiş.
Yerde bir plastik çiçek bulduğunuzu düşünün; onun bir ustası olmadan oluştuğuna inanabilir misiniz? Ona inanmıyorsanız, bu mükemmel kainatın ustası olmadan oluştuğuna nasıl inanıyorsunuz?

Ne gerek vardı bu hatırlatmaya
Hazırız elbet ektiğimizi biçmeye
Nereyse yerimiz oraya gitmeye
 
"Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi. Çünkü o çok zalimdir, çok cahildir." (Ahzab 33:72)
Ben başta kendime olmak üzere sadece bir hatırlatma yapmak istedim. Yerimiz neresi olacak, işte bu çok önemli. Sağ mı, sol mu? Mutlular mı, mutsuzlar mı?
Peki herkes gerçekten hazır mı? Bugün ölme ihtimalimiz var. Hazır mıyız? Allah yukardaki ayette bir genelleme yapmış, insan çok zalimdir, çok cahildir demiş. Evet, malesef insanların çoğu böyledir, böyleyiz. Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşamak istiyoruz, önemli kararları erteliyoruz, erteliyoruz sonra bir bakıyoruz ki zil çalmış. Zil çaldıktan sonra tekrar dönüş yok!
(Bir not: Şu anda bişey ararken şak diye şu ayetle karşılaştım, yüzüme bir tokat yemiş gibi oldum.
"İnsanlara iyiyi ve güzeli emredip de öz benliklerinizi unutuyor musunuz? Üstelik de Kitap'ı okuyup durmaktasınız. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? "(Bakara 2:44))
Devam ediyorum.
" Allah’ın yolundan sapanlar için hesap gününü unutmaları sebebiyle şiddetli bir azap vardır." (Sad 38:26)
"Allah, “Evet, öyle. Ayetlerimiz sana geldi de sen onları unuttun. Aynı şekilde bugün de sen unutuluyorsun” der." (Taha 20:126)
"Onlara şöyle denilecek: “O hâlde, bu gününüze kavuşmayı unutmanıza karşılık azabı tadın. Biz de sizi unuttuk. Yapmakta olduklarınıza karşılık ebedî azabı tadın."" (Secde 32:14)
Demek ki insanda bir unutma hali olabiliyor, insan hesap gününü bile unutabiliyor, bu çok tehlikeli. 20 yıl geçti, ben de kendime ve hepimize bir hatırlatayım dedim:)
 
Gündüzü, güzeli ve iyiyi
Kim yarattı?
Ya
Geceyi, çirkini ve kötüyü
Kim?
Bir bildiği vardır elbette !!!
 
"Eğer onlara bir iyilik isabet ederse: “Bu Allah'ın katındandır.” derler. Ve eğer onlara bir kötülük isabet ederse: “Bu sendendir.” derler. De ki: “Hepsi Allah'ın katındandır.” Artık bu topluluğa ne oluyor ki söz anlamaya yanaşmıyorlar?" (Nisa 4:78)
"Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir. (Ey Muhammed!) Seni insanlara bir peygamber olarak gönderdik. Şahit olarak Allah yeter." (Nisa 4:79)
Evet, Allah'ın bir bildiği var, hatta "Allah her şeyi bilendir" (Tegabün 64:11). Ve Allah ilminden bize bir kitap dolusu bilgi göndermiştir. Peki Allah bizden ne istiyor, biliyor musunuz? Şükür istiyor. Ben bundan şunu anlıyorum, yani bir teşekkür iştiyor, verdiği bütün nimetler için. "Bu dünya hayatı bir oyundur" (Enam 6:32) Oyunun sonunda oyuncular ikiye ayrılacaklardır, yenenler ve yenilenler, inanıp şükredenler ve diğerleri, sağ tarafın ashabı ve sol tarafın ashabı (ashabül_yemin, ashabuş_şimal) (Vakıa 56:38 ve 56:41)
Ben de bunu söylemek istemiştim, inşallah hepimiz ahirette toplanıldığı zaman sağ taraftakilerden oluruz. 
 
Saygı ve Sevgilerimle. Başınızı ağrıttıysam özür dilerim.
Veysel Perü
7-Aralık-2011
http://www.VeyselicNumbers.com
 

 
Toplam blog
: 4
: 840
Kayıt tarihi
: 14.06.11
 
 

1969 Sivas doğumluyum. ODTU Bilgisayar Mühendisliği mezunuyum. 2 oğlum var...