Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Lütfen yardım edin algılayamadım!

Lütfen yardım edin algılayamadım!
 

Hayatın görevi


''Unutma bir iyiliği sürekli yaparsan bu senin görevin olur.'' Telefonuma gelen bir mesajdı bu cümle, hem de doğum günümde. Yüzüme tokat gibi indi. Ne bu şimdi dedim. Ne demek istemişti, niye anlayamamıştım? Uzun zaman düşündüm bir cevap yazmalıydım ama önce ne demek istediğini anlamalıydım. Mesaj geleli üç gün oldu ama ben hala düşünüyorum. Lütfen bana yardım edin. Bu mesajı benden 13 yaş küçük birinden aldım. Akıl yaşta değil baştadır dedim ama anlamaya yaşım da aklım da yetmedi. Bu nedenle sizlerden yardım istedim.

İyilik nedir diye düşünmeye başladım. Nedir iyilik? Yenir mi? içilir mi? soyut mu? somut mu? Hastaya bir yudum su uzatma mı, pazar poşetini taşıyamayan yaşlı teyzeye yardım edip poşetlerini taşıma mı, komşunun zor anında yardımına koşma mı, evimin yanındaki inşaatta çalışan işçilere buz gibi bir limonata sunmak mı, sana derdini anlatan arkadaşını dinlemek mi, bu örnekler uzaaar gider. Tüm bunları yapmak iyilik mi eğer iyilik adına yapıldı ise tekrarlanması halinde neden görev oluyor. Taa en başından görev, sorumluluk adına yapıldı ise neden iyilik olsun. İşte bu noktada takıldım kaldım. Sonra uzun uzun düşündüm ben hayatta hiç iyilik yapmadım. Bunu farketmek yüzüme tokat gibi indi.

Otobüste ayakta bekleyen yaşlı teyzeye yer vermek iyilik mi, görev mi? İlk yapıldığında yardım ise ikinci yapıldığında görev mi olur? Olsuuun... Sorun nerde bunu anlayamadım. Görev kötü iyilik iyi bir şey mi? Ben bu cümlenin altından kalkamadım, anlayamadım, algılayamadım.
Biri bana anlatsın iyilik nedir, görev nedir. Türk dil kurumunun türkçe sözlüğüne baktım.
İyilik: İyi olma hali.
Görev: Bir nesne veya kişinin yaptığı iş.
Bir işi yaparken iyilik mi yoksa görev mi olduğunu nasıl ayırt edeceğiz?
İyilik yapanı tanrı da kul da onaylayıp seviyor. Ama ben hayatta hiiç iyilik yapmadım, bunu benden hem yaş olarak hem de hayat yolunda küçük birinden öğrenmek daha da çarpıcı idi.
Çoook üzgünüm hayatta hiç iyilik yapamadım ve bundan sonra da yapamayacağım.
Hepinize iyilikler dolu günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 16
: 815
Kayıt tarihi
: 05.06.08
 
 

1970  doğumluyum. İşletme mezunuyum.  İki çocuk annesiyim. Yazmak ve okumak en büyük hobim. Artık..