Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Lütfen zihinsel geviş getirmeyin...!!!

Lütfen zihinsel geviş getirmeyin...!!!
 

Sevgili Üstün Dökmen sağolsun, firmamızda bir seminere katılmıştı. Seminer günlük hayatta karşılaştığımız sıkıntılarla, sorunlarla başetmemizde bize faydalı ve yol gösterici olsun diye tertiplenmişti. Üstün hoca seminerin heyecanlı bir noktasında bizlere aynen böyle seslendi:

"Arkadaşlar yaşadığınız olayların arkasından lütfen zihinsel geviş getirmeyiniz. Olay esnasında yapmanız gerek şey her neyse onu yapınız, eğer yapamadıysanız da bir sonraki benzer bir durumda ne yapacağınıza dair bir metot belirleyiniz. Olayı defalarca kafanızda tekrar tekrar yaşayıp, zihin gücünüzü anlamsız ve size hiçbir fayda sağlamayacak bu tür kısır döngülerde harcamayınız.

Üstün Dökmen kendine özgü harika üslubuyla anlatmaya devam ederken ben derin düşüncelere daldım. Geviş mi, yalan yok ben alasını yapıyordum. Birçok olaydan sonra saatler ve hatta günler sonra bile diyalogları bir bir tekrar hatırlıyor, " Ahh niye şöyle demedim, ahh neden böyle yapmadım" diye hayıflanıyordum. Geviş getirmenin hayvanlar için bir anlamı vardı, biyolojik olarak bunu yapmak zorundaydılar. Peki benim yaptıklarım bana ne kazandırdı? Kocaman bir HİÇÇÇ...

Kime ait olduğunu şu an hatırlayamadığım çok güzel bir söz vardır, der ki:

"İyi veya kötü olay diye bir şey yoktur. Hayat sadece sonuçlardan ibarettir. Her yaşanan olaydan sonra sen alman gereken dersi alırsan, en talihsiz gözüken olaylardan bile kendine bir fayda sağlayabilirsin."

Bu nasıl olabilir? Aslında bunu yapabilmek çok zor olmasa gerek, güzel bir olay yaşadınız. Buradan çıkarılacak sonuçlar:

-Bu güzelliği sağlamak için ben ne yaptım?

-Bunun devamını istiyorsam ne yapmalıyım?

Sizi üzen bir olay yaşadınız, sonuçlar:

-Bu olayın olmasında ben nasıl bir rol oynadım, nerede hata yaptım?

-Tekrar etmemesi için bundan sonra ne yapacağım?

Yapılan araştırmalar göstermiş ki, yaşanan olayların oluş zamanı yani hayatımızı bire-bir etkilediği zaman dilimi toplam sürenin en fazla %10' u. Kalan %90'ı nasıl geçireceğimiz bizim elinizde, kalan zamanı yaşanıp biten olayın etkisinde kalarak, yani geviş getirerek de geçirebilir ya da alınması gereken dersi alıp yüzümüzü hep ileriye dönük de tutabiliriz. Çünkü en önemli an BU AN' dır. Geçmiş kaygısıyla lütfen BU AN' ı kaçırmayalım, unutmayalım birşeyleri değiştirebileceğiniz tek zaman dilimi budur.

Hoşcakalın....

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..