Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

M.E.B. artık sözleşmeli öğretmen görevlendirmeyecek !

M.E.B. artık sözleşmeli öğretmen görevlendirmeyecek !
 

Sözleşmeli öğreticilere kötü haber: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Danıştayın aldığı karara göre, sözleşmeli öğretici görevlendiremeyecek. MEB Personel Genel Müdürü Remzi Kaya, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik adına 81 il valiliğine konuya ilişkin genelge gönderdi.

Kaya, bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/C maddesi kapsamında geçici personel konumunda İngilizce Dil Öğreticisi ve Bilgisayar Öğreticisi istihdam edilmesine imkan sağlandığını belirterek, gerekli şartları taşıyanlar ile sözleşme imzalandığını hatırlattı.

Bu uygulamanın iptali istemiyle Eğitim-Sen'in bakanlık aleyhine Danıştaya dava açtığını anımsatan Kaya, Danıştayın 29 Ocakta ''özel bir ihtisas mesleği, asli ve sürekli bir kamu hizmeti olan öğretmenliğin, geçici personel görevlendirme suretiyle yürütülmesine olanak bulunmadığından yürütmenin durdurulması isteminin kabulüne'' karar verdiğini bildirdi.

Söz konusu kararın bakanlığa 12 Şubatta tebliğ edildiğini belirten Kaya, bu tarihten itibaren sözleşmeli öğretici görevlendirilmemesinin ve varsa bu tarihten sonra görevlendirilenlerin sözleşmelerinin feshedilmesinin uygun görüldüğünü kaydetti.

Bu haberi görünce gerçekten şaşırdım sizlerle de paylaşmak istedim. Öğretmenlik gibi önemli bir mesleğin geleceği ne olacak gerçekten merak ediyorum. Bırakın sözleşmeli olmayı, ücretli öğretmen arkadaşlarımız "mevsimlik işçi" gibi çalıştırılır oldu.

Sözün özü durum böyle sevgili meslektaşlarım. Allah sonumuzu hayretsin...!

Haber kaynağı : skyturk.tv

 
Toplam blog
: 92
: 11527
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Dokuz Eylül Üniversitesi "Tarih Öğretmenliği" bölümü mezunu. Eğitim sektöründe çalışıyor. Yazmak ..