Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
Edebiyat
 

M.Kemal Yılmaz'ın mektubu ve çınar ağacı

Aydın eski milletvekili, eğitimci, şair ve yazar Sayın M. Kemal Yılmaz zaman zaman sanat, edebiyat konusunda medyada yer alan bazı haberleri, gazete kupürlerini, ( kesiklerini) eklerini kitap, dergi gibi ürünleri, ilerlemiş yaşına rağmen hiç usanmadan, yorulmadan bana Ankara’dan gönderiyor. Yalnız bana göndermiyor, başka yerlere de gönderiyor. Emekli ve yaşlı olmasına rağmen kültür hizmet edip öğretmen olarak aydınlatmaya devam ediyor. Bunu yaparken de mutluluk duyuyor.”yazmak, yaşamaktır, söz uçar, yazı kalır” diyor. Bizleri yazmaya ve okumaya teşvik ediyor.

Geçen gün yine bir mektubunu daha aldım. 15. 06. 2009 tarihli kısa ve anlamlı mektubunda aynen şunları yazıyor:

“ Sevgili Kadir, önce Aydın Gazeteciler Cemiyeti’nin size vermiş olduğu, Söke Yerel basınında ki İl Komisyonu Özel başarı ödülü için sizi tekrar kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. Sayın M. Kemal Yılmaz’ın bu içtenlik dolu duyarlığına teşekkür ediyorum. ( Daha öncede bu ödülden dolayı beni telefonla arayıp onurlandırmıştı). Ekteki ( Çınar Ağacı ) şiirinin yazarı Vasfi Kerestecioğlu, 1948 yılında Nazilli Ortaokulu’nda matematik öğretmeni idi. Sonra İstanbul’a gitti. Hukuk Fakültesini bitirdi. Avukat oldu. Şimdi emeklidir. 1948 tarihli ve bir hatıra yönünü dikkate alarak bu şiirini sana gönderiyor ve SÖKE EKSPRES’TE yayınlayalım. Bu öğretmen arkadaşıma bir sürpriz yapalım, O yıllarda ben de aynı okulda ( Nazilli Ortaokulunda ) Fransızca öğretmeni idim. Adresini veriyorum. Selam ve sevgilerimle gözlerinden öpüyorum. “diyor sevgili M. Kemal Yılmaz. Bu şiir, Nazilli yerel gazetelerinde yayınlayalı tam 61 yıl oldu. Bu bir insan ömrü demektir. Sayın Yılmaz meslektaşını unutmamış, özenle sakladığı bu şiiri (Çınar Ağacı)’ni arşivinden çıkarıp bana gönderiyor. Erdemli, vefalı bir adamın işidir, çabasıdır bu; başka bir söze gerek var mı?

** *** ***

Yurdumuzun önemli temel kaynaklarından biri de ağaç ve ormandır. Bu günlerde yine ciğerlerimiz yanmaya başladı. Yine ormanlarımız yanıyor. Muğla / Milas’ta meydana gelen orman yangının da Milas yakındaki Geyik Barajı’ndan su alırken bir helikopterimiz düştü. Pilotumuz emekli Binbaşı Tanju Tezgel ve bir orman Muhafaza memuru Ali Ekin şehit oldu. Helikopter Pilotu Tanju Tezgel’in cesedine ulaşıldı, bu yazıyı yazdığım saatlere kadar Orman Muhafaza memuru Ali Ekin’in cesedine daha ulaşılamamıştı. ( 20.06. 2009)Bu kazadan vefat edenlere Allah’tan rahmet diliyorum. Ailelerine, yakınlarına başsağlığı diliyorum.
Şimdi Sevgili üstadımız Sayın M. Kemal Yılmaz’ın bana gönderdiği ve Nazilli de 1948’lerde öğretmen arkadaşı Vasfi Kerestecioğlu’nun 1948 yılında Nazilli Gazetesinde yayınlanan ÇINAR AĞACI başlıklı şiirini bu köşemde memnuniyetle sizlerle paylaşmak istiyorum. Buradan sayın M. Kemal Yılmaz ve Sayın Vasfi Keresticioğlu’na selam ve saygılar sunuyorum.

ÇINAR AĞACI

Seni kesecekler çınar ağacı
Dün reis konuşurken duydum
Seni kesecekler…
Biliyorum,
Bunca yıldır kurtlar, kuşlar, böcekler
Şimdi de insanlardan yana…
Yanıksın

Şehrin, sözüm ona, manzarasını,
Bozmadan sanıksın,
Çok yaprak döküyormuşsun, güzün,
Gövden eğri, büğrüymüş,
Elektrik tellerine dolanıp,
Tehlike yaratıyormuşsun,
Senin için iki söz edecek oldum,
“Avukatı mısın? Vesikanı göster, dediler,
Ya vesika gönder,
Ya konuş çınar ağacı…
Anlat seksen yaşında olduğunu
Yaşlılara hürmet edilmez mi? Sor !...
Elektrik telleri yokken de,
Sen vardın bu şehirde,
Bin bir çivi çakılmış,
İlan tahtası asılmışsa gövdene,
Bir yana çektiğin acı,
Sen de mi kabahat Çınar Ağacı?
Kaç kurtul desem?
Boyun, posun elvermez !”
Savaşamazsın,
Sana da gerekmez zaten,
“Koru kendini” desem?
Balta sallayamazsın!

Savaşamazsın!
Başka her çare boş, Çınar Ağacı,
Ya vesika gönder bana,
Yahut ta konuş!

Vasfi KERESTECİOĞLU
Nazilli Gazetesi- 1948.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..