Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '06

 
Kategori
Genel Sağlık
 

M.S. (multiple sclerosis) hastası olmak

M.S. (multiple sclerosis) hastası olmak, evet, çok kötü, fena bir şey. Fakat kendimizle ilgili çok şey keşfetme fırsatı da bulabiliriz.

İnsanın sınırlarını, neleri becerebileceğini deneme ve keşfetme macerasına atılması, üretmeye çaba göstermesi için hoş bir süreç olarak bile kullanılabilir.

Bütün bunları tek başınıza yapamayabilirsiniz tabii, ama insanlar size yardımcı olmak istiyorlar. Mesela bir basamağı inmekte ya da çıkmakta zorlandığınızda, güzel yurdum insanı hemen yardımcı olmaya çalışıyor. Benim maalesef artık böyle bir lüksüm kalmadı, tek başıma hareket edemediğim için toplu taşıma araçlarından, parklardan, deniz kenarından uzağım.

Ama yapılabilecek, denenebilecek çok şey var. Mesela kağıt kalemi elinize alıp çizmeye çalışabiliriz, benim gibi ellerinize hükmedemiyorsanız, elleriniz yazı yazmanıza da izin vermiyorsa söylediklerinizi bir arkadaşınızla beraber üreterek, kağıda dökülmesini sağlayabilirsiniz.

Gözlerinizden sorununuz varsa ve okuyamıyorsanız, günümüzde çokça bulunan –hatta gazeteler ile verilen- sesli kitaplardan yararlanabilirsiniz.

Evde hazırlayabileceğimiz un-tutkal karışımı hamurla yeni objeler yapmayı deneyebiliriz (tabak, tabla, v.s.), eğer ellerimiz buna izin vermiyorsa, çevremizden birisine ne istediğimizi anlatarak, tarif ederek, proje yönetici olarak yaptırtabiliriz.

Bunlar yalnızca aklımdan geçen, çıldırmamak, bir şeyler üretmek için ve herkese tavsiye edebileceğim fikirler.

Ben fazlasıyla hareketli bir hayattan sonra M.S. i yaşamak zorunluluğu ile karşılaşıp, çok fazla şeyden vazgeçmek zorunda kaldım. Evet, bunlar dışardan çok basit görünen (yürümek mesela, sabah uyanıp yataktan kalkınca yürütecinizden ya da bir başkasından yardım almadan banyoya yürüyebilmek ) konular. Bence yapmamız gereken, hep kafamızı uyanık tutup, karşılaştığımız sorunlara kolay uygulayabileceğimiz basit çözümler bulmaya gayret etmek.

Başımıza gelen her şeyin bir sebebi var, öğrenmemiz gereken zor ya da kolay dersler yaşıyoruz, mücadeleden ASLA vazgeçmememiz gerekiyor.

 
Toplam blog
: 12
: 1469
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

33 yaşındayım ve sevgili kızım Mernuş ile yaşıyorum Galeride fotograflarını görebilirsiniz...