Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '15

 
Kategori
Kitap
 

M. Zakir Çetin'in istikamet yolu çıktı

M. Zakir Çetin'in istikamet yolu çıktı
 

İStikamet yolunda sağlam adımlar atmak için


Yüce yaratıcıya dönüş yolunda yaşanan tüm müşkülatlar insanın asıl hedefine ulaşmakta bir sınav halini alsa da bu ahir zamanda yolunu şaşırmadan ilerlemek için insanın kendi içinde birçok mücadeleye girmesi, bu yolculukta bir rehberin, bir liderin ve bilgisine danışılan bir âlimin ne kadar önemli olduğunun göstergesidir.

İstikamet yolunda insanlar öyle şeylerle karşılaşıyor ki, günlük yaşantımızda bile nefsimizin hâkim olduğu yerlerde bir Müslüman’ın yenilebileceği açıkları bile bilmesi ve o alanlarda şeytana yenilmemesi, kendini koruması ne kadar değerli bir bilginin yansımasıdır. Kaç kez yeniliyor insan gün içinde hiç düşündünüz mü? İç sesinizin vesveseye dönüşen yerinde dikkat edilmesi gereken nokta şu ki kul hakkına girmeden hareket edebilmek ve istikamet yolunda birlikte yol aldığın insanların kalbini kırmadan, hakkına girmeden yol almak, güzel ahlaklı bir Müslüman’ın yegâne sorumluluğudur bana göre.

Merakla beklediğim M.Zakir Çetin’in kitabı istikamet yolu Elif ile elime geçtiğinde, tebessüm ettim ki, Elifname kitabını yazdığımdaki Elif ile hayal ettiğim kitap kapağı değerli yazarımıza nasip olmuş ve ne güzel ki onu doğru anlamışlardı. Elif bir başlangıç ve anlam itibariyle yeni başlangıçlara gebe sırlı bir harf. İstikamet yolu kitabını elime aldığımda, her şeyimizi yitirdiğimiz bu zamanda, değerlerimizi kaybettiğimiz bir anda sanki yüzümüze dokunan bir şefkat tokatı gibi, sevgiyle kalbimize de sevgisini aşılayan bir kitap haline gelmiş.

Haliyle sevdiğim kitapları geç okur hemen bitsin istemem. Bu kitapta onların biriydi. Süeda yayıncılıktan çıkan kitap 80 sayfa ve yazılış sebeplerine bakınca çok güzel bir yazıyla ifade ediyor değerli yazarımız;

“Kur’an-ı Mübin ile bize istikameti gösteren Cenab-ı Hakk’a nihayetsiz hamd ü senalar olsun. Sünneti Seniyesi ile o Kur’anı bize tefsir eden ve güzel ahlakı tamamlamak için gönderilen Habib-i Edibine Varlıkların zerreleri adedince salat ü selam olsun.

Bütün eksik ve kusurumla Allah’ın affına sığınarak, üç asıl sebepten dolayı bu kitabı kaleme almış bulunuyorum.

1.             Bir kısım insanların ifrat ederek bazı sebeplere ve vesilelere meşru dairede müracaat edenleri, “şirk ve bid’at” diyerek, dalalete gitmeyenleri bile, küfür ve dalaletle itham etmelerinin önüne geçmektir.

2.             Sebep ve vesilelerle ortaya çıkan neticeyi, onlara mal etmenin şirk ve dalalet olduğunu açıklayarak bu noktada bir kısım insanların tefrit ederek, neticeleri sebeplere vererek yanlış yola düşmelerini önlemeye çalışmaktır.

3.             İtikadi noktada Ehl-i sünnet Vel’cemaatin, sırat-ı müstakim olan hikmet , şecaat ve iffetle hareket ettiğini ortaya koymaktır.”

Bu güzel kitapla istikamet yolunda yolculuğa çıkarken, Zakir Çetin’in bir lider, bir alim olarak bilgisinin bu zamana ne derecede yakışır ev gerekli olduğunu anladım. Bilmediğim birçok konuda ikra ile ilk emri yerine getirmenin mutluluğunu, yaşamak istediğim İslamiyet’in ayrı bir penceresinden bu denli güzel bilgilerle yol almanın huzurunu yaşamakla kalmadım, öğrendim ve gördüm ki bilmediğimiz bir çok şey var.

Bu cihette yolumda atılan adımların daha sağlam hale gelmesi mutluluğunu yaşatan kitabın içerigi de o kadar güzel hazırlanmış ki, insanın okudukça okuyasını getiren bir hal almış. Kendimi dostlar meclisinde ilmi bir sohbette hissettiğim bu kitap sayesinde Selef-i Salihin kimdir ile başladım, ehl-i sünnet ve’l cemaat’in önemini kavradım, Kur’anı kerimi anlayarak okumanın ne derecede önemli olduğunu daha da özümseyerek yol alırken ilmi konuda birçok ifadenin karşılığını da bu kitapta buldum.

Mezheplerin taklid meselesi, ictihad meselesi, vahhabilik meselesi, yardım dileme gerçeği birçok konu hakkında bilgilenmekle kalmadım, her bölümde bizi bilgilendiren değerli yazarıma bilmediğim ne çok şey olduğunu görüp dua ettim.

İstikameti Allah olan bir müslümanın başucu kitabı olacağına inandığım bu kitap, Allahın izniyle kaleme alınış gayesine hizmet edeceği gibi, gerçekten bilgiye aç ve bilginin gücünü keşfeden, Rabbine onun rızası için hizmet eden bir eser olacağına inanıyorum.  Nice güzel eserleri bizlerle paylaşması dileklerimle.

Sizi sorgusuz seviyorum. Haftaya yeni bir kitapla görüşmek dileklerimle.

Baki EVKARALI

http://www.facebook.com/bakican

http://www.facebook.com/yazarbakican

 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..