Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '14

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
126
 

Maaş kişinin şahsi parası değil ailenin geliridir; devlete borcu olsa bile maaşa haciz konulamaz

Maaş kişinin şahsi parası değil ailenin geliridir; devlete borcu olsa bile maaşa haciz konulamaz
 

Özellikle ülkemizde maaş/aylık insanların tek geçim kaynağıdır. Tamam, devlete vergi borcu olan borcunu ödemelidir ama kötü yerden yakalanmışız napalım. Çocuğun elinden lokmasını almak gibi bir şey bu. Allah kahretsin! İş yapmış, borç etmiş harç etmiş, batırmış kaçmış gitmiş; devlet alacağını alır.

Valla devlet dört nüfuslu bir ailenin bankadaki üç kuruş emekli maaşıyla alacağını alacaksa haklı bile olsa bu, halka karşı zulümdür. Olmaz öyle şey! Devlete borcu var diye insanların tek geçim kaynağı 1000 lira emekli maaşına haciz koyamazsın kardeşim! “Madem öyle ödesinler borçlarını, başka türlü nasıl alacağız ki…” Yerden göğe kadar haklısın ama öyle bir dünyada yaşıyoruz ki insan bazen haklı olduğu halde vazgeçer.

Biliyorum, bunların çoğu yemiş içmiş ya da akrabalarının üzerine gayrimenkuller almış yani devleti kazıklamış ve şimdi görünüşte üç kuruş aylığa kalmış bazısı üçkâğıtçı insanlar… Ama işte evdeki yetimler üçkâğıtçı değil, yaşmaklı boynumuzu büküyor. Yoksa sırf kendisi olsa ne maaşı, sürünsün! Devlet adil olmak zorunda, vatandaşını zor durumda bırakamaz; bu zulümdür, haklı dahi olsanız!

Altındaki arabasını al, parmağından altın yüzüğünü al, ne bulursan al; ama maaşını alamazsın, kesinlikle böyle bir durum insan haklarına aykırı. Memur Selahattin her gün onlarca kişinin beşikteki bebemin süt parası diye ağlayarak vergi dairelerine koştuklarını söylüyor. Hem etik değil, zaten 1000 lira emeklisi olan yaşlı amcanın teyzenin maaşına haciz koymak koskoca Türk devletine yakışmaz!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

sİZE KATILIYORUM KARDEŞİM, SELAMLAR.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 04.07.2014 19:38
Cevap :
Selamlar Nahide hanımcığım.  06.07.2014 3:53
 

Doğru devlet babanın çok ihtiyacı var. Yakında maaşlarımıza da el koyarsa şaşmamak lazım. Yaptığı zamlarla dolaylı olarak zaten alıyor. Yanlış hatırlamıyorsam emekli maaşına haciz gelmez diye biliyorum. Bu hükmü değiştirmişler mi? Kerim Bey elinize sağlık. Saygılar.

Hanife MERT 
 04.07.2014 9:20
Cevap :
Hanife hanım teşekkür ederim efendim.  06.07.2014 3:51
 

Hakkı yerine ve sahibine ulaştırmayan eksiklerin eksik uygulamaları ne yazık ki.İnsan onurunu hiçe saymak da diyebiliriz bu duyarsızlığa...Elinize sağlık Kerim bey dostum.Selamlar.

Abbas Oğuz 
 03.07.2014 23:59
Cevap :
Evet, insan onurunu hiçe saymak...  05.07.2014 21:14
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6036
Toplam yorum
: 14989
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster