Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Maaşa Yaslanma

Maaşa Yaslanma
 

Salih Arıkan


Engelliler durumu gerçekten başkasının bakımına muhtaç olanlar olduğu gibi gerekli eğitimler ve iyileştirme hizmetlerinden sonra istediği her iş yapabilen farklılıkları olan bir gerçekliktir.

Bakım üç aylık ve farklı sosyal destekler var. Bunlar bir yere kadar gerekli. Ama engellileri de tembelliğe üretime katılmayı engellememeli. İşe girinceye kadar destekler devam etmeli. Ama maaşa yaslanıp da ömür boyu üretmeden imkânı olduğu halde çalışmadan hayatını sürdürmemeli. Aslolan çalışan ve hayata değer katan bireyler olmalı.

Kamuda ve özel sektörde çalışan ve üreten binlerce engelli var. Tamamen ön yargılardan dolayı fırsat verilmeyenler de az değil. Kendini bırakmış ve vasıflarını artırmak için çaba göstermeyen ve sadece yardımlarla ve sosyal desteklerle geçinen engellilerin sayısı da az değil. Bu biraz da insanın hedefi olmasıyla ilgili. Yatalak olup da hayata değer katan üretime dâhil olmaya çalışanlar olduğu gibi sapasağlam ve engelliğini fırsata çevirenler de var. Ben o yüzden haksız yere bakım ve desteklerden faydalanarak hayatını sürdürenlere itirazlarımı sürdürüyorum.

Geçenlerde bir arkadaşımız beni aradı. Görme bozukluğu var. Yani epey de görüyor. Bu arkadaş 2001'de engelli maaşına başvurmuş ve almış. % 45 engelli raporu almış. Sonra demiş ki yahu benim biraz sigortam olsun. Sigorta görününce maaşı kesilmiş. Tekrar başvurmak istediği için de 2001 tarihli raporu geçersiz denilmiş. 2010 öncesi raporlar geçersizdir. Yeni bir işlem yapmak isterseniz sizden tekrar rapor isterler. Bu arkadaş il raporunda yüzde dokuz hakem hastanedeyse yüzde onbir almış. Yani tekrar yüzde kırkbeş alamamış.

Evet, balta zar değerlendirmesi sorunlu kabul ediyorum. Biraz da doktorlarımızın takdir yetkileri var. Bu bizi aşar. Çünkü doktorlarımızın elide çok güçlü değil. Bu arkadaş derki ben kır kusur yaşındayım sigortası yok vasfı yok ben bundan sonra ne yapacağım arkadaşımızın işi zor. Benim itirazım evet sen engelli olabilirsin okula git kendini yetiştir. Engellilerin içinde fakülte yüksek lisans ve doktora yapanların sayısı az değil. Devlet farklı kolaylıklar da sağlıyor burs yatılılık ve farklı kolaylıklar. İş kur ve halk eğitim meslek kursları düzenliyor. Kurslara git kendi işini kurma seçenekleri verilmiş değerlendir maaşına yaslanarak hayatını sürdürme.

Ben ilkokul öğretmenim ramazan sözal başta olmak üzere cumhuriyet lisesi ve fakültedeki hocalarımdan Allah razı olsun yetişmemize destek oldular. Sürüne sürüne de olsa herkes rızkını arayıp çalışmanın faydalı olmanın yoluna baksın. Evet, gerçekten çalışamayacaklara her türlü destek verilsin çalışabilecekler parazit ve asalak olarak yaşamayı tercih ederse ben saygı duymam.

İş bulamayan arayan ve çaba gösterenler değerlidir. Onlar için danışmanlık hizmetlerimiz sürecek.

Salih ARIKAN,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..