Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mabedim Mutfak - Kuru Börülce Salatası

Mabedim Mutfak - Kuru Börülce Salatası
 

Sabah başlayan ve akşama kadar devam eden tüm sevimsizliklerden arındığım, ruhumu dinlendirdiğim, sakinleştiğim, insan olmanın tadına varabildiğim yer evimin mutfağı; zaman ise, evin kapısını anahtarımla açıp içeri girip de oğlumla eşimin eve gelene dek mutfakta yalnız geçen o bir buçuk saatlik süre.

Ve tüm o sevimsiz gündüzlerin kirini pasını üzerimden kazıyıp atarak gülümseyen bir yüzle kucaklayabilmemin eşimi ve yavrumu, yegane dayanak noktası o mutfak ve o mutfakta bir ibadet gibi geçen o bir buçuk saat.

Geçen akşam kuru börülce salatası yaptım. Pilli küçük radyomda yine ince saz çalmaktaydı. Kendimden geçmiştim. İki su bardağı dolusu kuru börülceyi düdüklü tencerede on beş dakika kadar haşladım. Sonra hızlıca soğuk suda yıkayıp süzdüm. Onlar bir tarafta süzülürken başladım börülce salatasının renklerini paletimde karıştırmaya.

Neler mi vardı o paletin üzerinde birbiriyle hemdem olan renklerin arasında? Küp küp doğradığım kaşar peynirleri, ince ince dilimlediğim bizim ev yapımı küçük salatalık turşuları, yine ince doğradığım iki-üç yaprak marul, taze arpacık soğan dilimleri…

Hepsini, suyu iyice süzülmüş bekleyen ve ılıyan kuru börülcelerle kavuşturdum. Sıra geldi baharatlarıma. Azar azar; taze çekilmiş karabiber, kimyon, tatlı kırmızı pul biber ve tuz ilave ettim. Bir buçuk limonun suyunu da ekledim ve karışımın tamamını iyice bir harman ettim.

İlla ki taş baskı-soğuk sıkım Kuzey Ege sızma zeytinyağı. Onu da gezdirdikten sonra salatanın üzerine, geriye cevizler kaldı. Üç-dört tane ceviz içini ezmeden kırdım ve kırık cevizleri de tabağın her tarafına serpiştirdim.

Geniş cam tabakta duran eserime bakarken yüzümün gülmeye başladığını fark ettim. Ve istedim ki artık gelsin bizimkiler ve boynuma sarılıp aceleyle sonra mutfağa koştursunlar. Burunlarını aç bir sokak kedisi gibi kapatıp-aça, merakla masayı keşfetsinler. Sonra da gözlerini kapaya kapaya ortaya koyduğum lezzetin içinde kaybolsunlar.

Babacım eline sağlık…

Bitanem eline sağlık…

Babacım bana da yemek yapmayı öğretir misin?

Mutfağım, yüreğime sağlık!

Geçen sene bugün: Çıplak Obama Kwanzaa Kutlaması mı Yapıyordu?

İki sene önce bugün: Akdeniz'de Keşfedilmemiş Bir Saklı Termal Cennet

Üç sene önce bugün: Orhan Gencebay Bir Fenomen midir?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..