Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '06

 
Kategori
Reklam
 

Maç sırasındaki reklamlar sizi etkiliyor mu?

Maç sırasındaki reklamlar sizi etkiliyor mu?
 

Reklamların günlük hayatımızdaki etkisi sandığımızdan daha büyük... Reklamlardan az etkilenen bir kişi olduğumu zannetmeme rağmen, tahmin ediyorum beni de etkileyen reklamlar var.

Televizyon, canlı ve hareketli olarak olayları bize gösterebildiği için, şu anda bütün reklam mecralarının en tesirlisi... Fiyatı bir hayli yüksek olduğu için küçük firmalar bundan yararlanamıyorlar ama, reklamı yapılan mal ve yapım olarak reklamın kendisi çok da kötü değilse, harcanan para en azından kendini amorti edebiliyor.

Yıllar önce bir spor takvimi hazırlamıştım. Kendi imkânlarımla İstanbul'un belli başlı gazete bayilerine götürüp dağıtmaya çalıştım. Fakat istenen satışı tabii ki sağlayamadım. Bayilerin hepsi ağız birliği etmişcesine, "Abi, televizyona bir ilan versen bak nasıl satılır bu" diyorlardı.

Televizyon reklamı pahalı demiştik. Ancak Medya dediğimiz pahalı bir yatırımın çarkını döndüren, onları ayakta tutan da, reklam gelirleri.

Reklamverenler elbette, böyle pahalı bir işe girerken medya planlamasını ve zamanlamasını yapıyorlardır. Herkes benim gibi düşünmek ve davranmak zorunda da değil, ama ben merak ediyorum, acaba maç sırasında yapılan reklamlar etkili oluyor mu?

Her maçta aklıma takılan bu soruyu dün akşamki maçtan sonra, blog yazarlarına ve okurlarına da sormak istedim. Doksan dakika boyunca çıkan -biri hariç- hiçbir reklamı hatırlamıyorum desem yalan olmaz. Gerçekten Genç parti reklamından başka hiçbir kurumun ve ürünün adı aklımda kalmamış.

İnsan maçı takip etmeye çalışırken bir de çıkan reklama dikkat kesilemiyor ki. Okuyup anlamaya bile zaman yetmiyor. Kaldı ki, anlasanız bile o anda olumsuz tepkiden öteye insanın aklına bir şey gelmiyor.

Mesela ben Genç partinin reklamına "hadi ordan, bekâra karı boşamak kolay gelir. Mazot nasıl 1 lira olacak? Nasılolsa iktidara gelecek kadar oy alamayacağını biliyorsun, at atabildiğin kadar" diye cevap verdim içimden.

Başka bir ortamda olsa, belki de gerçekten olabilir mi, Genç parti yapabilir mi filan gibi şeyler düşünürdüm. Ama maç atmosferi beni peşin peşin olumsuz etkiliyor.

Bilmiyorum siz maç izlerken gördüğünüz reklamların etkisiyle hemen siparişte bulunuyor musunuz yoksa...

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..