Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '07

 
Kategori
Anılar
 

Madalin, porutkal, şeftale

Madalin, porutkal, şeftale
 

Eylül ayının yaklaşması ile kırtasiye ürünleri alışveriş stantlarında yer almaya başlıyor. Bu biraz da benim bayramım oluyor, çünkü her türlü kırtasiye malzemesi beni cezbeder. Defterler, kalemler, silgiler ve her türlü resim yapma malzemeleri; alacağım her şeyin işlevi de önemli olur benim için süsü de ( kaç yaşıma geldim hala uslanmadım)

Ailemiz bize mülk ve para bırakmak için didinmediler ama kendimi bildim bileli tüm temel gereksinimlerimiz ve eğitim giderlerimizde çok bonkör oldular. Elim kalem tutmaya başladığı andan itibaren babamın elinden tutar kırtasiyeye giderdik. Sürekli defterlerim olurdu, biri biter birine başlardım. Okumayı öğrenmemiştim ama yazmaya çok erken başladım. Ablalarımı ve ağabeyimi sıkıştırırdım, "Nolur sayfanın başına yazı yazın bende tüm sayfayı doldururum" diye yalvarırdım. Hala anlatıp gülerler kendi aralarında, bir sayfa dolusu neler yazdığımı ise halen öğrenemedim. İlk okula başladığımda, yazmak kolaydı ama okumakta o kadar başarılı olamadım sanırım. Öğretmenimiz meyvelerin resimlerini koyup isimlerini altına yazmamızı istemişti. Ben de kolaya kaçıp arkadaşımın sayfasına bakıp yazmışım, koşa koşa gelip evdekilere gösterdiğimde evde herkes gülmeye başladı. Meğerse ben portakal yerine porutkal, mandalin yerine madalin, şeftali yerine şeftale yazmışım. Bu anımızı halen anlatıp beni utandırırlar.

Yazı maceramdaki böyle sürmedi tabiî ki, yazmaktan hiç vazgeçmedim. Evde özel köşeler düzenledim, haftalık yazı içeriği değişen, resimler yaptım, kuklalar oynattım. Tabiî ki bu etkinlikler her zaman kırtasiye dükkanları ile haşır neşir olmamı gerektiriyordu.

Şimdilerde büyük marketler işimi iyice kolaylaştırdı merak ettiğim her şeyi bulabiliyorum.

Her yıl oğlumun okul alışverişlerini ben yapıyorum, ilgisine göre defter kapları alıp, kaplıyorum. Bu günde mutlu mutlu bir sürü şey aldım, defterlerini, basketbol desenli defter kapları, tekerlek şeklinde kalemtraş silgi, kullanışlı bir kalem kutusu ve kendime de ayıcıklı bir kalem kutusu ve süslü kalemler.

Aslında kırtasiye dükkanının kokusunu içime çekerek alışveriş yapmak vardı ama şimdilik bu mutlulukta bana yetti, sağlık oldukça yine gezer dolaşırım.

İçindeki çocuğu yaşatan herkese, kokulu silgili, mürekkep damlatmayan kalemli ve pırıl pırıl renkli defter kaplı günler diliyorum.

Resim kaynak:

http://www.akkraft.com/communities/004/006/104/054/images/4516648318.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..