Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '11

 
Kategori
Siyaset
 

Madde 58...?

Şu içki meselesi, hani iktidarın gençleri korumak saikiyle ortaya koyduğu bir takım tasarruflar. 

Nedir amaç ? 

İki ihtimal var ; 

Birincisi iyi niyetle gençleri alkolden de tütünden de uzak tutmak için alımı da içimi de zorlaştırmak . Yani korumacılık. 

İkincisi suiniyetle sırf kendilerinin ve kendilerini besleyen tabanlarının hayatında pek de yer bulmayan, ya da makbul görülmeyen bu nesnelere yasakçı ve karşısındakinin yaşam alanlarını kısıtlayıcı bir tavırla erişimi engellemek. 

Yani kendinden olmayanı cezalandırmak . 

Amaç ilki ise şayet buna söz olmaz, yani amaca söz olmaz , yoksa yola dair söylenecek çok şey var. 

Ancaaak ikincisi ise amaç durum vahimdir, söylenecek de bir yığın söz vardır. 

İktidarın anayasaya dayandırarak çıkardığı gençleri içki ve tütünden korumayla ilgili madde şöyle; 

‘Madde 58 . – Devlet, istiklâl ve Cumhuriyetimizin emanet edildiği gençlerin müsbet ilmin ışığında, Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ve Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere karşı yetişme ve gelişmelerini sağlayıcı tedbirleri alır.  

Devlet, gençleri alkol düşkünlüğünden, uyuşturucu maddelerden, suçluluk, kumar ve benzeri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten korumak için gerekli tedbirleri alır. ‘ 

Şimdi bu maddeyi sözcük sözcük irdelemek ve dikkatlerinize sunmak farz oldu . Yada benim söylememe gerek varmı dikkatle okunursa görülemezmi toplumsal sözleşmemiz ne diyor, iktidar ne yapıyor . 

Biir; anayasa gençleri korumaktan söz ederken bir yetişkin olarak benim de özgürce içki içebilmemin önüne hangi maddeye dayanarak geçmeye çalışıyorsunuz. Yoksa yolu yarılayan ben demi genç oluyorum yaşı 50 ye bir kala. 

İkii; Anayasa tedbir al diyor yoksa yasakla diyor da ben mi anlamıyorum, eğer tedbir yasaklamaksa lafı öteye beriye çekmenin ne anlamı var, anayasaya bir tadil madde koyun ‘’bundan böyle tebamdan hiç kimse asla ve kat-a tütün ve alkol içeren içeceklere el sürmeyecek, dudak sürmeyecek ve dahi herhangi bir yolla (şırınga dahil)vücuduna zerk edemeyecekdur, bu emrime riayet etmeyenun tiz vakit kellesi vurula‘’ gibi mesela olayı yasayla değil anayasayla halledin efendim . Böylece tartışmalara meydan vermemiş olursunuz. 

Haa bak buldum ben kolayını; 

Bundan böyle hiçbir bıçak hiçbir parmağı kesemeyecek çünkü bıçak fabrikalarını kapattım. 

Trafik kazaları bitti çünkü otomobil kullanımı yasak. 

Artık uçak düşme riski de yok, çünkü uçak yok. 

Öğrenci eylemleri de tarihte kaldı çünkü üniversitelere artık öğrenci almıyorum, üniversitelere bundan böyle koyunlar gidecek. 

Yargıtay, Danıştay, AYM gibi lüzumsuz oluşumları da kapatıyorum, her türlü anlaşmazlığı mahallenin muhtarı, imamı ve öğretmenine havale ediyorum. Bu üçlü heyet hukuki anlaşmazlıkları çözer, yedek üye de mahallenin bekçisidir. 

Testten geçirin kardeşim ayran içmeyeni, ayran sevmeyeni ….. 

Şeyy pardon ben arasıra, yani belki yılda bir kez; bir bira, bir kadeh rakı içiyorum ve hiç de sarhoş olacak kadar içmiyorum benim durumum ne olacak! Ne aksırma ne tıksırma yok ama. 

Bir de güzelleşiyorum ki sormayın gitsin, dedim ya pardon…. 

İbrahim Erol 

gazete54.com 

28 ocak 2011 

 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..