Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '06

 
Kategori
e-Ticaret
 

Madem e-ticaret yapıyorsun oku o zaman

Madem e-ticaret yapıyorsun oku o zaman
 

Benim elektronik ticaret ile ilgili Türkiye’nin en büyük bankalarından birinde yöneticilik yaptığım dönemde şöyle bir yanlış kanı vardı: E-ticaret yaparak oturduğum yerden para kazanacağım. Ama kazın ayağı öyle değildi.

Artık internet "sosyal" olana kazandırıyor. Sosyal ağlar ve buna bağlı uygulamalar oldukça yayılmış durumda. Bu duruma paralel olarak şimdi size e-ticaret yapanların mutlaka "izlemeleri" gereken şeylerle ilgili birkaç ipucu vereceğim.

1. Firma Adı – Arama motorlarında, gruplarda, dizinlerde firmanızın adını yazarak aramalar yapın. Nerelerde adınızın geçtiği çok önemlidir.

2. Firma web adresi – Firmanızın web adresini arama motorlarına fgirerek kimlerin size link verdiğini izlemelisiniz. Google bu konuda arama kısmına link:www.siteadi.com yazdığınızda otomatik getiriyor.

3. Dışa Dönük Şirket Personeli – Patron, yönetici yada çalışanlarıda yien arama motorlarına yazarak izlemek gerekir. Olumlu yada olumsuz her şey firmanızı etkileyebilir. Özellikle bu kişilerin firmanız ile ilgili söyledikleri şeyler eğer internette yer alıyorsa başkaları tarafındanda okunuyor demektir.

4. Ürün Adları – Ürünlerinizin isimlerinde arama ile izlemelisiniz. Ürünlerinize ilişkin müşterilerin yazdıkları bir şeyleri yakalayabilirsiniz.

5. Ürün web adresleri – Firma web adresi gibi ürünlerinizinde linklerini izlemenizde fayda var.

6. Sektörünüze yada konunuza ilişkin sıcak noktalar – Bunlar bloglar, mesaj grupları, forumlar, şikayet siteleri vb. Yi izleyerek he molası gelişmeleri izler, hemde hizmet ve ürün kalitenizi geliştirebilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizle kontağa geçmenizde mümükün olabilir.

7. Çalışan aktiviteleri/blogları – Marka ve şirket imajınızı çalışanlarınızın online aktiviteleri etkiler. Ben size perdonelinizi casus gibi izleyin demiyorum ama haberiniz olsun. Personeliniz sişzin onlarıon bloglarını yada çalışmalarını takip ettiğinizi bilsinler.

8. Sohbetler – Forumlar yada sitelere yorum olarak gönderilmiş yazılarda şirketinizin adının geçiyor olması, sizin hakkınızda iyi yada kötü bir sohbetin geçtiği anlamına gelir ki izlemenizde fayda var. Bu konuda size yardımcı olabilecek birkaç yer önerebilirim: Commentful, coComment, ve co.mments.

9. Marka İmajı – Marka imajınız nedir? İnsanlar markanızı duyunca gözlerinde ne canlanıyor? Test edin.

10. Rakipler – Yukarıdaki 9 maddeyi rakipleriniz içinde yapın. Her hangi bir fırsat yakaladığınızda size çok avantaj sağlayacaktır.

Ben eicaret yöneticiliğine başladığımda Türkiye’de aylık 200 bin usd civarında bir eticaret cirosu var idi. 2004 yılının sonuna doğru ayrıldığımda ise 40 milyon usd olmasını bekliyorduk. Şimdi 200 milyon usd civarında. Artık Türkiye’de eticaret anlamlı bir sayısal büyüklüğğe gelmiş ciddi bir alandır. Ciddi bir işi ciddiye almak gerekir ki buda profesyonel olarak yapılması gerekenleri mutlaka yapmak anlamıana gelir.

Bana eticaret’e ilişkin istediğiniz soruyu bu yazıya soru olarak gönderebilirsiniz.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..