Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Madem eğitim şart

Madem eğitim şart
 

Alıntıdır.


Eğitim şart ! Slogan bu, evet ama neden bunu ticari bir iş sistemi gibi görüyorsunuz? Ben anlayamıyorum. Hem herkes okula dersiniz hem de harç (sözde kaldırıldı), katkı payı, okul yardımı bilmem nesi. Eğitim şart lafı parası olana mı? Devletin kasası bu derece boş mu? Milletin aldığı maaş ortada. Herkes milletvekili oğlu-kızı değil, bilinen bir gerçek, herkesin babası patron da değil. Senin ülkende seyyar satıcın, simitçin, hurdacın da var. Bu insanların evlatları ne yapsın? Himayene girebilmek için süper zekalı olmak zorunda mı? Normal zekaya sahip, doğru bir geliri olmayan, buna rağmen tıp okumak isteyen, hukuk okumak isteyen geleceğin parıldayan gençleri sırf harcı, kitap parası yüzünden okuyamıyor ve asgari ücretle iş bulduğuna şükredip köreliyor. İstekleri hevesleri içinde kalıyor. Kalkıp birde yeni nesilden doktor çıkmadı diye şikayetleniyorsun. Parası olan bastırıp parayı okutuyor çocuğunu, puanı yeten de yandan bakıyor. Hele birde aile de iki öğrenci var ise biri gitsin biri kalsın; kurbanlık koyun değil ki,insan bunlar. Kızını okula vermeyene ceza kesmek kolay sen birde sorsana ''kardeşim okutabilecek güce sahipmisin'' diye..  Dokun bir bakalım neler duyacaksın?

Eğitim şart ise harcını, katkını kaldıracaksın ki ben o zaman diyebileyim eğitimden yanasın. Eğer kasan boş ise harç bedelini minimuma indirmelisin, herkesin eğitimli olmasını istiyorsan gerçekten. Devlet millet için var. Bu millete eğitim şart diyebiliyorsan, herkes üniversite okusun, meslek sahibi olsun deme lüksün var ise haraç gibi harç istemek niye? Sen verebilirsin, bir başkasıda bana dokunmaz diyebilir ama unutma bu ülkede sadece ''yüz lira'' ile bir ay geçirmek durumunda olanda var. Ne yapsın bu insanlar? Paralılar ile aynı kefeye nasıl koyabilirsin? Fatura mı ödeyecek, karnını mı doyuracak, yoksa çocuk mu okutacak? Yani ''ya eğitim için yaşa açlıktan öl, ya da doyur karnını eğitimden ol'' demiş olmuyor musun?

Eğitim devlet okullarında parayla olmamalı, özel okullar var zaten ticarethane niyetine. Parası olsa, adam zaten onu seçer devlete sığınmaz. Sana sığınmış bunca öğrenci var ve eğitim şart demişsin. Dinlemiş sözünü, önlerine ne demeye harç çıkarırsın? O kadar çok gelirin var. Harç olayını kaldır, kaldır ki okusun milletimiz, cahil nesli tükensin. Harç, haraç ikisi arasında bir harf oynuyor, soygun gibi harç olmamalı. Eğitim şart ve ücretsiz olmalı. Eşitlik olacak ise kadın-erkek diye değil de insanlık olarak eşit olmalı toplum. Cahil nesil istemiyorsan, genç dinamik doktor, avukat vs. istiyorsan sende taşın altına koy elini. Bir kulak ver millete. ''Neden okumak yerine çalışıyorsun? Neden kalem yerine selpak, okul çatısı altında olmak yerine araba altlarını tercih ediyorsun?'' Bir sor..

Yazıdan herkes birşey anlayamaz bunu beklemiyorum. Ne demiş Nasrettin Hoca? ''Damdan düşen gelsin yanıma.''

 
Toplam blog
: 5
: 596
Kayıt tarihi
: 21.08.12
 
 

Açık lise mezunu, Anadolu üniversitesi medya ve iletişim öğrencisiyim. Yazmak benim vazgeçemediği..