Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '10

 
Kategori
Deneme
 

Mademki ben bir insanım

Sinan Adıgüzel, Sanatçı ve Yazar
FARKLI BİR BAKIŞ
namesinan@hotmail.com
a.m.a.sinan@gmail.com

MADEMKİ BEN BİR İNSANIM

· Kainatın aynasıyım

· Mademki ben bir insanım

· Hakkın varlık deryasıyım

· Mademki ben bir insanım,

· İnsan Hakta Hak insanda

· Arıyorsan bak insanda

· Çok marifet var insanda

· Mademki ben bir insanım,

· Tevrat'ı yazabilirim

· İncil'i dizebilirim

· Kuran' sezebilirim

· Mademki ben bir insanım,

· Bunca temmenni dilekler

· Vız gelir çark-ı felekler

· Bana eğilsin melekler

· Mademki ben bir insanım,

· DAİMİ'yem harap benim

· Ayaklara türap benim

· Aşk ehline şarap benim

· Mademki ben bir isanım...

Geçenlerde kütüpanemin tozlu raflarında gezinirken değişik bir kitap geliverdi elime. Bu kitap belki süslü bir kitap değildi, belki kalın ve pahalı bir kitapta değildi, ama özlü her cümlesi altın değerinde çok kıymetli bir eserdi. Emin olunki ilk cümlelerini okumaya başlamamla kitabı bir solukta bitirivermem içiçe içiçe geçiverdi. Hatta bir çırpıda okuyuvermiş olmamın ötesinde, İnsan olmuş olmanın zengin ruhiyeyi asaletinede derin bir yolculuk yapıvermiştim. Büyük tassavufi motifleri de içinde barındıran bu derin yapıtı ok umuş olmanın hazzı hayla içimdedir. Bu güzel eseri okumakla sizlerinde iç dünyalarınıza farklı bir dönüş ve iç değerlerinizle yeni ve farklı bir buluşma ve kucaklaşma yaşayacağnızı tahmin ediyorum.

Bahsettiğim eserin sahibi Aşık Daimi çok eski, çok köklü ve yine çok engin bir Ozanımızdır. Anadolu köklü kültürünün yapı taşlarındandır. Değerli Ozan hakında çok fazla bilgi vermeyerek sizleri o ve onun gibi değerleri ve değerlileri araştırıp bulmaya ve hakkıyla tanımaya davet ediyorum. Zira unutmayalımki geçmişimize olan ilgi ve alakamız her anlamda bizleri güçlendirir. Ve yine unutulmamalı ki geçmişimize dair önemli olan her ne varsa bütün bunların bugünlere taşınmasında bu ve bu gibi aydınlarımıza büyük görevler düşmüş tür.

Değerli Ozanımızın yukarıdaki şiirine dönecek olursak, bu şiirden de hareketle bir bilen gözüyle insanın ne kadar kıymetli nekadar saygıya değer ve nekadar eşsiz olduğunu bir daha öğrenmiş bulunuyoruz. Dolayısıyla dinin tasavufi akımlarınında işaret ettiği üzere insanın Allah'ın dünyadaki endeğerli valığı olmasıda insanın ne denli bir önem ve değere sahip olması gerektiğini göstermektedir. Evliyalaşmış kişilik Yunus Emre'nin de dediği gibi 'Eğer gönül yıktı isen, Kıldığın namaz değildir.' dediği mısralarında da bunu işaret etmektedir.

Dolayısıyla bukadar methedilmeyi hakeden insanoğlu acaba sosyal yaşamda da gerekli önem ve değere sahipmidir, sorarım size? Ama maalesef dediğinizi duyar gibiyim. Evet gerçektende insanoğlu kendisi için gerekli olan gereklerin çok ötesinde bir sosyal yaşayış sergilemiştir ve sergilemektedirde. Bu dersi geçmişteki yaşanmış kıyımlardan da anlıyoruz. Ve yine bunu deyim yerindeyse burnumuzun dibindeki Arap ülkelerine bakıncada net bir şekilde gözlemliyebiliyoruz. Bunun örneklerini çoğaltmak mümkündür. Ve yine bunu günlük yaşamımızdaki bireysel sosyal ilişkilerede indirgeyebiliriz. Ama çok maalesef ki bu ilişkilerde de yine aynı olumsuzluğu görürüz.

Sonuç itibariyle; Bu olumsuz gidişatı düzeltmek için hepimiz (herkes) gerekli duyarlılığa sahip olmalı ve üzerine düşeni biran önce yapmalıdır...

Sinan Adıgüzel

27/08/2008 - 15:37

 
Toplam blog
: 64
: 435
Kayıt tarihi
: 20.04.10
 
 

Sinan Adıgüzel, sanatçı yazar, 08.10.1977 tarihinde Adıyaman’da dünyaya gelmiştir. İlköğre..