Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '14

 
Kategori
Şiir
 

Maden

Maden
 

maden


boşalan meydanların 
uğultusunda
melankolik eski bir 
sıcaklık arayan ben
koynunda kendine dönük tabancasıyla 
 
kaybolan eski dostlarım
kadınların teninde 
gecelik aşklarda yalnızlıkta
hüzünlü rakılarda
 
şiir gecelerinde
yarım kalmış devrimimizin 
dillendirilmesinden bıktım usandım 
 
toz duman içinde çıkıp gelse
karganın taş çağının 
insanın demir çağının insanları
 
demiri eritip çeliğe su verirken
mazlum hakları 
dünyayı yeniden değiştirmek isteğiyle
 
kalbim kapanmış kireç kuyusu olmasa
gençliğim dudaklarımda uzak ıslık
 
mamağın beyaz badanalı gecekonduları
bahçesinde hanımeli kokusu
 
kiraz ağacının altında tanıdık yüzler
konuştukça güzelleşen insanlar 
 
şimdi dinliyorum uçurumlara tutunmuş ağaçları
başka odalardaki yalnızlıkları
 
bütün gün iç geçiren üzgün kadınları 
yüzleri gecenin müziğin şiirin toprağında
 
sözcükleri sevmeyi büyülenip büyümemeyi öğrenmiş o eski dostlar
 
gömüldüğümüz kitapların gölgesinde 
matemini tuttuğumuz genç ölüleri
 
seksendokuz baharından Zonguldak madenlerinden çıkıp 
gelen maden işçileri
 
doksan dokuz sonbaharında kopan kol kırılan kemik sürüklenen vücut eriyen yüz ile hayata döndürülen genç ömürleri 
 
yüreğimizi tetiğe düşüren 
sözcüklerle güzelleşen
duvarları 
aydınlanan sokakları 
 
beyaz kireç boyalı mamak’ın gecekondularını unutmadık unutulmuyor 
 
o eski ıslık yüreğimin kapılarını ardına kadar açıyor 
 
engin denizlere kanat çarpan 
gözlerimi yumduğumda 
ruhumun sessizliğine dalıyor 
 
aydınlanıyor her yan 
biliyorum sızısız ayrılamıyorum 
bu kentten
 
madenlerden çıkıp gelseler yeniden
işçiler diyorum umutla
 
Mehmet Özgür Ersan 18.05.2014 mamak
 
 
Toplam blog
: 447
: 1524
Kayıt tarihi
: 20.09.13
 
 

06 Mayıs 1974 Çorum Sungurlu'da doğdu. Yaşamının büyükçe bir bölümünü Mamak'ın gecekondu mahalleler..