Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

02 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Madımak Müzesi

Madimak bitti mi?
Yâre haber gitti mi,
Dediler ki evlenmis,
muradina yetti mi?
Madimak yeter oldu.
Yerlerde biter oldu
Ben yârimden ayriydim;
Ölümden beter oldu.
Madimagin kurusu,
Geçti güzel sürüsü
O sürünün içinde yakti beni birisi.
Madimak kurutmadim.
Yar seni unutmadim
Hatirini saydim da.
Üstüne yâr tutmadim.

***

Madimak otunu bilmeyeniniz vardir.

Anamiz; hem corbasini, hem de yemegini yapardi. Ekmegimizi dograyip yerdik. Ben, madimagi cig olarak yemegi de severdim. Tuza bandirir yerdim...

Su siralar; "Madimak" dediginizde, bizim otumuzu hatirlayan cok az...

Madimak dediginizde; "yananlardan misin, yakanlardan mi?" diye soruluyormus...

Benim cevabim:

- Hem yananlardan, hem yakanlardanim...

***

Karsiyaka'da devre arkadasimla dolasiyoruz. Karsidan cok alimli genc bir hanim geliyor. Iki bira icmisim. Cesaretimizi toplayip, lafimizi attik:

"Seni doguran anaya kurban olayim!..."

Genc hanim gulumseyerek yanimiza geldi. Devre arkadasima;

"Agabey yedide evdeyim..." dedi.

Kimse bizi, Bandirmada ki gibi linc etmeye kalkismadi ama; yerin dibine girdik...

***

Amerikalilar ucyuzyil once bir hanimi "cadi" diye yakmaya karar vermisler. Sehir meclisinin karari ile.

Ucyuz yil sonra, yine meclis karari ile ozur dilemisler...

Zamaninda kestikleri, linc ettikleri kizilderililerin bolgelerinde muzeler acmislar...

Atalarinin ayiplarini anlatiyorlar...

***

Madimak olaylarinin filmini seyrediyordum.

Bir cocuk babasinin omuzunda, yanan oteli gulumseyerek izliyordu...

O cocuk bugun delikanli olmustur. Belki de cocuk babasidir...

Kendi cocuklarini alip, "Madimak Muzesi"n de cocuklari ile "Madimak Filmi" ni birlikte seyretse, cocuklari daha hosgorululu olmazlar mi?

***

Amerikali Kizilderililer ve beyaz adamlarin cocuklari hep birlikte "Vahsi At" muzesini ziyaret ediyorlar...

Sivasli Alevi ve Sunni cocuklarin "Madimak Muzesi" ni birlikte ziyaret etmeleri, nefret yerine hosgoru ile o gunleri anmalari bizler icin cok mu buyuk luks?

Unutmak yerine, devamli aklimizda tutsak?


***
Not:
Gecen yil yazmisim. Bir daha yayinlayalim istedim.
Belki okuyanimiz olur.
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..