Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Madımak

Madımak
 

Bağlamamın yangın yeri Madımak!

Gökyüzünde turnaların uçmadığı Madımak!

On beş yıldır sönmeyen yürek yangını Madımak!

Adalet Bakanlarının sanık savunmalarını üstlenmek istediği Madımak!

“Cumhuriyet Sivas’ta kuruldu Sivas’ta yıkılacak” sloganlarının atıldığı Madımak!

Hunharca eylemi gerçekleştirenlerin birbirlerine "Gazamız mübarek olsun" dediği yer Madımak!

Cayır cayır yananların yakınlarına "ağır tahrikçi" gözüyle bakılan Madımak!

Toplum vicdanının kanayan yarası Madımak!

Zırcahilleri, karacahilleri yeni cinayetler için cesaretlendiren Madımak!

Yananlardan mısın? Yakanlardan mısın? densizliğinin muhatabı Madımak!

Eşi sanık olarak cezaevindeyken hamile kalabilenlerin arsızlığındaki Madımak!

İrtica ve Şeriat provalarının sahnelendiği yer Madımak!

Bitaraf olanların bertaraf edildiği Madımak!

Naklen yayımlanan ilk katliam Madımak!

***

ANI

Zerrin Taşpınar Asım Bezirci'yi anlatıyor;

''Birinci gün kültür merkezindeki etkinlikte 'Yine dostun gülü yareler beni' semahı söyleniyordu. Semah bittiğinde, genç semahçılar koyunlarından çıkartıp gül attılar. Biri benim kucağıma düştü. Yanımda Sami Karaören, onun yanında da Asım Bezirci oturuyordu. Gülü yakama takmak için uğraştım. Beceremeyince, Asım Bezirci uğraştı. En sonunda bir kürdanla ceketimin yakasına tutturdu. Ertesi gündü. Kargaşada gülü kaybetmek istemediğim için çıkarıp ceketimin cebine koydum. Asım Bezirci, otelin merdivenlerinde dolaşırken gülü çıkardığımı gördü, gülün nerde olduğunu sordu. Artık sekize on dakika vardı. Arabalar otelin önünde yakılmaya başlamıştı... Dumandan zor nefes alıyorduk. En üst katın merdivenlerinde oturuyordu Asım Bezirci. Beni yanına çağırdı, oturdum. Bana söz ver dedi, bu atılan taşlar şiirine yansıyacak... Ben de; sizin yazılarınıza da yansıyacaktır mutlaka diyerek yanıtladım. Şimdi bana sıkıca sarıl dedi. Sıkıca sarılıp yanaklarını öptüm. Hadi arkadaşlarının yanına git dedi. O anda, bunun bir veda olduğunu anlamamıştım. Çok sonraları Bezirci'nin yanındaki insanları uzaklaştırdığını öğrendim. Sanki bir taşkınlık olursa, onu koruyacağız diye çabanın, kaygının içine düşülmesini istemedi, başka insanların canına kendisi yüzünden zarar gelmesin diye düşündü.'' (Cumhuriyet Gazetesi 02.Temmuz.2003)

***

ŞİİR

''Beyaz bir gemidir ölüm

Siyah denizlerin hep çağırdığı

Sönmüş yıldızlar gibidir,

Yanık otlar gibi

Sen bu şiiri okurken, ben belki

Başka bir şehirde ölürüm ''

Behçet Sefa AYSAN

***

Yanık et kokusu alıyorsa hâlâ burnunuz ve direkleri sızım sızım sızıldıyorsa hâlâ.

İnsan olmanın onurunun taşıyorsa yüreğin;

Sen sen ol.

İnsanlık var oldukça Madımak'ı unutma unutturma!

Çünkü Madımak'ı unutmak ihanet olur!***



O gün sonsuzluğa uğurladıklarımız;


1) Asım BEZİRCİ (Yazar-Eleştirmen)
2) Metin ALTIOK (Ozan-Yazar)
3) Behçet Sefa AYSAN Hekim-Ozan)
4) Asaf KOÇAK (Karikatürist)
5) Uğur KAYNAR (Ozan-Yayıncı)
6) Nesimi ÇİMEN (Halk Ozanı)
7) Muhlis AKARSU (Halk Müziği Sanatçısı)
8) Muhibe AKARSU (Konuk-Ankara)
9) Hasret GÜLTEKİN (Müzisyen)
10) Erdal AYRANCI (Yönetmen)
11) Nurcan ŞAHİN (Sanatçı)
12) Özlem ŞAHİN (Sanatçı)
13) Murat GÜNDÜZ (Sanatçı)
14) Handan METİN (Sanatçı)
15)) Sait METİN (Sanatçı)
16) İnci TÜRK (Sanatçı)
17) Asuman SİVRİ (Sanatçı)
18) Yasemin SİVRİ (Sanatçı)
19) Ahmet ÖZYURT (Sanatçı)
20) Sehergül ATEŞ (Sanatçı)
21)Gülender AKÇA (Sanatçı)
22) Gülsün KARABABA (Sanatçı)
23) Mehmet ATAY (Sanatçı)
24) Serkan DOĞAN (Sanatçı)
25) Muammer ÇİÇEK (Sanatçı)
26) Belkıs ÇAKIR (Sanatçı)
27) Huriye ÖZKAN (Sanatçı)
28) Yeşim ÖZKAN (Sanatçı)
29) Serpil ÇANİK (Sanatçı)
30) Menekşe KAYA (Sanatçı)
31) Koray KAYA (Çocuk)
32) Edibe Suları AĞBABA (Konuk-İsviçre)
33) Carina Cuanna THUIJS (Konuk-Hollanda)
34) Kenan YILMAZ (Otel Personeli)
35) Ahmet ÖZTÜRK (Otel Personeli)
Ahmet ALAN ve Hakan TÜRKGİL isimli göstericiler ile birlikte toplam ölü sayısı 37’dir.

01.Temmuz.2008/Salı

 

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..