Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '20

 
Kategori
Edebiyat
 

MAGAZİN MERAKI VE HATIRATLAR

Edebiyat meraklılarının zamanla magazin meraklısı olmaları mümkündür. Mesela sevilen bir şairin şiirleri iyice ağza sakız olduktan sonra şairin hayatı, kim olduğu, nelerden etkilendiği, aşkları merak edilir. Bu merakınızı giderecek bilgileri şairin yazdıysa kendi anılarından ya da şair öldükten sonra tüm çamaşırları ortaya döken arkadaşlarının hatıratlarından öğrenebilirsiniz. Bu hatıratların çoğu hiçbir edebiyat kategorisine sokulamayacak derecede dedikodu, yalan, yanlış, iftira barındırabilir. İşte edebiyat meraklısı tam da burada magazin meraklısına dönüşme tehlikesiyle karşı karşıya kalır.
Bu hatıratları okurken aslında olayların anlatıldığı gibi olmadığını düşünür dururum. Parantez içine aldığım cümleler hatırat yazarının söyleyemediği, aslında söylemek istediği cümleler gibi gelir bana. Bu tür hatırata örnek veriyorum.
"Her akşam edebiyat konuşmak için onun evinde toplanırdık." (Benim gidecek bir evim yoktu.)
"Şairin evine A.F.N. adında üç edebiyat meraklısı kız gelirdi." (Üçü de çok güzeldi)
"Tüm ısrarlarımıza rağmen sigara ve alkolü çok içerdi." (Bizi düşünmez, masada ne varsa siler süpürür patlayana kadar yer içerdi.)
"Yeni şiirlerini bizimle paylaşırken kızlar ona hayran hayran bakar kendi aralarında bir tür rekabete girerlerdi." (Kadınlara zaafı vardı. Şiirlerini kızlara kur yapmak için kullanırdı.)
"Çok gençtik o zamanlar fakat aramızda bu kızlar yüzünden bir kıskançlık olmadı." (Çabuk sarhoş olup sızsın da kızların ilgisi bana dönsün diye rakısına sigara külü atardım)
"F. ile birbirimizden hoşlanıyorduk." (F.yi evin holünde sıkıştırıp öptüm, beni itip suratıma tükürdü)
"Her akşam kendi sesinden, yazdığı şiirleri dinler kendimizden geçerdik." (Kızların yanında romantik görünmeye çalışırdı. Pis zampara)
"Bu, kendi aramızda tertip ettiğimiz edebiyat akşamlarına dışarıdan katılanlar da olurdu.Bazen şairimizin edebiyat meraklısı ev sahibi bize onur verir ve bildiği tüm şiirleri bize yüksek sesle adeta bağıra çağıra okur neşemize neşe katardı."
(Bir kaç ay kirasını ödemediğimiz için evden atıldık. Kızların yanında rezil olduk. F.yi bir daha göremedim)
 
Toplam blog
: 30
: 68
Kayıt tarihi
: 14.10.20
 
 

Kendimi anlatacak değilim. Dikkatli bir okuyucu zaten beni tanıyacaktır...